Mai mulți medici de familie din Buzău dar și din țară au sesizat faptul că sistemul electronic PIAS al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nu funcționează încă de vineri. Mai exact, unii dintre aceștia nu au putut folosi rețetele online, softurile au mers cu mare deficultate și nu s-au validat serviciile. Prin umare, pacienții veniți la cabinete pentru a-și ridica rețetele au fost nevoiți fie să aștepte cu orele la rând, fie să renunțe făcând cale întoarsă. Vineri, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat că platforma informatică a fost oprită pentru verificări tehnice în urma semnalărilor unor furnizori de servicii medicale, referitoare la întâmpinarea de dificultăţi în efectuarea raportărilor on-line.
Mai mult, CNAS a explicat că ,,începutul fiecărei noi luni calendaristice este în mod obişnuit o perioadă de maximă solicitare a PIAS, deoarece în acest interval peste activitatea zilnică uzuală de raportare on-line a serviciilor medicale acordate (peste 700.000/zi) se suprapun şi activităţi de raportare-validare în vederea decontării a întregii activităţi efectuate de furnizorii de servicii medicale în luna precedentă, în contract cu casele de asigurări de sănătate. În această lună, traficul de date a fost încărcat suplimentar din cauza recentelor modificări legislative referitoare la validarea calităţii de asigurat pentru anumite categorii de persoane (cele cu venituri din activităţi independente, etc.), izolat înregistrându-se, în intervalele orare de vârf, timpi mai lungi de răspuns din partea unor componente ale platformei informatice”.