Pe partea de distribuție, Trans Bus este în faza de implementare a unui sistem de achiziție bilete și abonamente prin SMS. Societatea va încheia un contract cu o firmă care are o aplicație de acest gen, ce interacționează cu cei 4 operatori de telefonie mobilă – Orange, Digi Mobil, Telekom și Vodafone. Prin urmare, cetățenii au și opțiunea de a plăti biletul prin SMS. Mai exact, călătorul va avea un cod care se va trimite prin SMS pe un număr scurt. Alocarea acestui număr va fi făcută abia după ce Trans Bus va semna contractul.
,,Pe traseele din municipiul Buzău, de exemplu, vrei să-ți iei bilet pe traseul 3, introduci la numărul scurt L3, care înseamnă un bilet de 2 lei. Primești în maxim două secunde confirmare că s-a făcut plata, te duci în autobuz, controlul vine – vom avea telefoane cu aplicația – verifică acel cod, dacă biletul este valid atunci este bine, dacă nu este valid, atunci ori a ieșit din timpul de validare, sau s-a întâmplat ceva, oricum se verifică. Noi avem timpi pe fiecare cursă sau semi-cursă. Pe comuna Mărăcineni, de exemplu, semi-cursa are 45 de minute, deci eu dacă vreau să merg în Buzău, plecând din Gară (Buzău) să spunem, din capăt de linie, până în Mărăcineni fac 45 de minute. Noi dăm o valabilitate biletului prin SMS de 60 de minute, deci am mai pus 15 minute în plus. Fiecare bilet va avea un cod și o valabilitate, pe care îl poți accesa prin SMS. Când îți vine de exemplu, factura acasă de la Orange, la sfârșit de lună o să vezi acolo, SMS bilet sau cum este codul, 2,30 lei, că este acel comisionul pe care-l percepe operatorul. Această aplicație este identică în București, Cluj și Oradea”, a explicat Gică Toader, directorul Trans Bus.
O altă facilitate oferită de societatea de transport public în comun vizează introducerea biletelor cu două călătorii, în valoare de 4 lei. ,,La solicitarea cetățenilor am instituit biletul cu două călătorii, cu două capete. O să avem publicitate pe bilet și prin SMS, adică cine își ia biletul vede și apoi cu altă ocazie cumpără prin SMS. Sistemul de achiziționare bilete o să fie funcțional cu data de 1 octombrie. Astfel, noi am dat călătorilor 4 posibilități de a achiziționa bilete: de la tonete, de la șofer, prin partenerii noștri și prin SMS. Teoretic, nu ar trebui să mai aibă scuze că ,,nu am găsit bilet””, a mai spus Gică Toader.