
Potrivit studiului de fezabilitate a investiției, prezentul sistem de transport în comun nu asigură accesibilitatea facilă, siguranţa şi securitatea utilizatorilor, iar interconectarea transportului în comun al municipiului cu transportul auto personal şi cu zonele periurbane este deficitară. Amplasamentul propus se află într-o zonă periferică a municipiului Buzău, pe drumul ce face legătura directă cu Municipiul Ploieşti. În imediata apropiere a terenului studiat se află o linie de înaltă tensiune aeriană şi linia de cale ferată. În cadrul studiului de fezabilitate, se propun două scenarii. Într-un prim scenariu, obiectivul de investiţii cuprinde realizarea următoarelor lucrări de construcţii şi instalaţii aferente:
- construire clădire administrativă Centru Intermodal de transport;
- construire peroane de garare temporară Centru Intermodal de transport;
- infrastructură zona de parcare;
- amenajare zone staţii rapide de încărcare a autobuzelor electrice pe peroane;
- infrastructură, securitate, bike – sharing, sistem de e-ticketing.
Se doreşte implementarea sistemului de Smart-Ticketing şi în special sistemul de carduri de abonament constă în dotarea obiectivului cu soft de vânzare și rezervare a biletelor pentru călători, dar și în transparentizarea sistemului de măsurare a performanţei prin indicatori. De asemenea, se va avea în vedere echiparea şi dotarea cu mijloace, instalaţii şi sisteme de prevenire, detecţie, semnalizare şi stingere a incendiilor, iluminat exterior perimetral. Potrivit celui de-al doilea scenariu vor fi realizate cele 5 obiective amintite anterior precum şi dotarea amplasamentului cu turbină eoliană. Acest din urmă plan nu este recomandat dat fiind că turbina eoliană prevăzută implică costuri semnificative privind mentenanţa programată a turbinei în conformitate cu manualul producătorului. Mai mult, dacă turbina a fost lovită de fulger şi se descoperă deteriorări vizibile, alimentarea cu tensiune trebuie întreruptă şi trebuie contactat beneficiarul pentru efectuarea inspecţiilor suplimentare, ceea ce poate conduce la blocarea fluxurilor intrări/ieşiri din zonă.

Potrivit studiului de fezabilitate a proiectului vor fi construite 5 peroane, zona acestora fiind protejată împotriva intemperiilor cu o copertină cu structura metalică alcătuită din stâlpi de metal, cabluri metalice şi acoperire din metal. Zona acoperită de această structură metalică asiguraă călătorilor un spaţiu acoperit care îi protejează de precipitaţii atunci când sunt debarcaţi sau îmbarcaţi în mijloacele de transport în comun. Pe o suprafață de aproximativ 350 mp vor fi create 17 locuri de parcare din care 3 – pentru persoane cu dizabilități; 2 locuri pentru personal și 2 locuri cu posibilitate încărcare maşini electrice. Capacitatea de parcare pentru autocare va fi de 3-5 locuri. De asemenea, pe peroane vor fi amenajate zone pentru cele 2 staţii rapide de încărcare a autobuzelor electrice; zona parcare autobuze electrice / zonă aşteptare între curse fiind de aproximativ 170 mp.

Prin realizarea acestei investiţii se poate atrage un număr mai mare de călători către transportul public, în primul rând prin posibilitatea promovării unei politici tarifare integrate care să asigure transferuri facile între moduri și trasee ale transportului public local/zonal. În plan secundar, acest sistem poate avea și funcții administrative de suport pentru calcularea corectă a compensației și a diferențelor de tarif acordate operatorului. În cadrul acestui obiectiv beneficiarul îşi propune implementarea sistemelor de „eticketing”, pot fi create aplicaţii software, pentru achiziţionarea electronică a biletelor de transport public zonal.













