
În raportul de specialitate atașat proiectului de hotărâre cu caracter normativ se menționează faptul că ,,prin eşalonarea la plată a restanţelor se obţin o serie de avantaje, atât de către municipalitate, cât şi de către contribuabilii aflaţi în această situaţie, cum ar fi:
- îmbunătăţirea gradului de colectare a impozitelor şi taxelor locale, prin încasarea lor efectivă conform graficelor de eşalonare;
- constituirea de garanţii materiale (bunuri imobile, bunuri mobile sau garanţii personale) în favoarea Direcţiei Finanțe Publice Locale Buzău, pe toată durata eşalonării;
- întreruperea/amânarea procesului de executare silită asupra contribuabililor cu restanţe şi implicit neefectuarea cheltuielilor necesare executării;
- îmbunătăţirea indicatorilor de lichiditate şi solvabilitate ai contribuabililor persoane juridice, prin transformarea unor datorii curente restante în datorii pe termen mediu ca urmare a eşalonării;
- obţinerea de informaţii actualizate cu privire la patrimoniul impozabil al contribuabililor şi eliminarea posibilităţilor de eludare a impunerilor fiscal”.
Persoanele fizice şi juridice interesate pot consulta proiectul de hotărâre pe site-ul autorităţii publice locale, la adresa www.primariabuzau.ro, la avizierul primăriei sau aici: . Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la acest act normativ pot fi depuse la sediul Primăriei Buzău, la Ghişeul Unic, până cel târziu 05 august 2019, la Petronela Jipa, responsabilă pentru relaţia cu societatea civilă.


