De ce să facem autostrăzi, când avem drumuri forestiere? (P)

de Stiri Buzau Media

Soluție halucinantă oferită de ministrul transporturilor, Lucian Bote la problema aglomerației de pe Valea Prahovei. În loc să continue procedurile demarate de fostul guvern pentru autostrada Comarnic – Brașov, ministrul transporturilor le propune șoferilor o variantă alternativă: folosirea unui drum forestier din zona Azuga.

După ce părea că lucrurile se mișcă în privința construcției autostrăzii, care ar fi urmat să-i scutească pe șoferi de interminabilele cozi de pe Valea Prahovei, ministrul a anunțat că va relua procedurile necesare construcției drumului de mare viteză. Lucian Bote a declarat că din punctul său de vedere autostrada ar trebui să se realizeze cu bani de la Guvern și nu printr-un parteneriat public privat, însă o decizie finală va fi luată în cabinet. Așa că, până când guvernanții se vor decide cu ce bani și când vor demara noile proceduri pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, șoferii sunt trimiși, la propriu, în pădure.

Soluția de-a dreptul puerilă, se pare că ar avea și un impediment legal, având în vedere faptul că în România legislația interzice transformarea unui drum forestier într-unul public. Așa că turiști au de ales, fie își echipează mașinile de off-road, fie se întorc la un mijloc de transport mai ecologic, căruța.