PESTE 30000 DE BUZOIENI NU AU ACCES LA SERVICIILE DE TRANSPORT CĂLĂTORI PE CALEA FERATĂ!

de Stiri Buzau Media

   Senatorul PMP Buzău, Dorin Bădulescu critică modul în care este tratată de autorități problema din sud-estul județului Buzău, unde nu mai oprește niciun tren de călători. Este vorba despre localitățile Glodeanu Siliștea, Pogoanele și Rușețu. Politicianul buzoian menționează într-o postare pe rețeaua de socializare încercările pe care le-a făcut pentru a soluționa această problemă. ,,De la începutul sesiunii parlamentare de toamnă m-am adresat cu o interpelare Ministrului Transporturilor reclamând problema ivită și am primit următorul raspuns, pe care îl apreciez ca fiind total nesatisfăcător:

  • în conformitate cu HG 177/2014 – secția Făurei – Urziceni face parte din categoria infrastructurii neinteroperabile
  • după data de 11.12.2016 operatorii CFR Călători și SC Transferoviar Călători SRL au mutat circulația trenurilor pe ruta București – Galați prin Buzău. iar pe Urziceni Făurei nu a mai circulat niciun tren
  • CFR SA a oferit în mod repetat capacitățile de circulație disponibile, ultima ofertă fiind în 25.07.2017, dar până acum niciun operator nu și-a exprimat disponibilitatea de a prelua traficul de călători
  • acest traseu a făcut obiectul unui contract care s-a reziliat și secția a reintrat în administrarea companiei începând cu 10.06.2017
  • următoarea licitație este prevăzută pentru data de 02.10.2017.

Criticile pe care le aduc sunt următoarele:

  1. CFR Călători avea obligația după părerea mea, să asigure pachetul minim social pentru secțiile neinteroperabile, ceea ce presupunea ca traficul, fie și unul minimal să nu fie sistat complet.
  2. Lipsa vreunui tren pe această rută nu este posibilă decât printr-o înțelegere ocultă între Minister și CFR Călători. Cum s-a petrecut acest lucru? Simplu: unii s-au făcut că uită de traseul complet la semnarea contractului, iar ceilalți că nu observă.
  3. Contractul de servicii publice pentru perioada 2016 – 2020 al Societăţii Nationale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători”- S.A. prevede anumite obligații pentru operator în sensul asigurării pachetului minim social, dar la rubricile destinate secțiilor interoperabile apare doar București Nord – Galați via Urziceni (fără a se preciza dacă ruta ulterioară stației Urziceni trece prin S-E județului Buzău și oprește în stațiile de aici), iar la rubrica neinteroperabile nu apare această rută (2016).
  4. Totuși art. 10 din HG 643/2011 obligă pe rutele neinteroperabile să fie asigurat pachetul minim social de către CFR Călători pe traseele unde nu se poate încheia contract de închiriere (ne regăsim în această ipoteză din moment ce contractul vechi s-a reziliat). Acum ne aflăm în această situație: ministerul susține că ruta este neinteroperabilă, în contractul sus amintit privind pachetul minim social nu apare ca neinteroperabilă, există obligația asigurării pachetului minim social, dar poate ca sud-estul județului Buzău, nu face parte din România după părarea administației centrale. La noi ca la nimeni.

SOLICIT PUBLIC CFR CĂLĂTORI ȘI MINISTERULUI TRANSPORTURILOR SĂ REZOLVE DE URGENȚĂ SITUAȚIA PENTRU CĂ AȘA CEVA ESTE INADMISIBIL! PESTE 30000 DE BUZOIENI NU AU ACCES LA SERVICIILE DE TRANSPORT CĂLĂTORI PE CALEA FERATĂ!” a menționat pe pagina sa de socializare, senatorul Dorin Bădulescu.

Știri despre: