Realizarea de către armată a podului de pontoane, în apropiere de podul Mărăcineni este, pentru moment, incertă. Obiectivul, care leagă Muntenia de Moldova, necesită lucrări urgente, fiind într-o stare avansată de degradare, iar închiderea acestuia este iminentă. O spune Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere care a declarat, în exclusivitate pentru BuzauMedia, că acest lucru poate fi făcut oricând, în orice moment. O decizie în acest sens va fi luată în urma întâlnirii de astăzi, pe care conducerea C.N.A.I.R. o va avea cu reprezentanții transportatorilor rutieri.
,,În ceea ce privește închiderea podului, trebuie să vă spunem că suntem pregătiți și în acest moment, să închidem podul. Din perspectivă tehnică, putem să-l închidem oricând, în orice moment. Înainte de a face acest pas însă, trebuie să ținem cont de toți factorii sociali, care ar putea avea de suferit de pe urma închiderii acestui pod. Astăzi, undeva în jurul prânzului, avem o întâlnire cu reprezentanții transportatorilor rutieri, pentru a vedea în ce măsură sunt afectați, pentru a vedea ce putem să facem noi pentru a le ușura să spunem așa, suferința, dar și ce pot face ei, pentru că acest pod, într-un fel sau altul, trebuie închis. Nu ne permitem să tergiversăm prea mult închiderea podului deoarece, lucrările se pot desfășura numai în vară, iar dacă prindem iarna cu podul nefinalizat, vom avea toți de suferit – și noi și transportatorii și toată lumea. Trebuie să găsim o soluție de compromis, în bună înțelegere, astfel încât toată lumea să înțeleagă importanța definitivării acestui obiectiv. Nu vă ascund că vom discuta cu transportatorii, inclusiv în legătură cu posibilitatea instituirii unor restricții de tonaj pe anumite perioade pe acest pod”, ne-a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Între timp, podul nou, care asigură tranzitul de ieșire spre Moldova, a intrat în pregătire pentru momentul închiderii celuilalt obiectiv. Muncitorii intervin la rostul de dilataţie din dreptul pilei 3, calea 1 (podul nou), banda 1, la podul peste râul Buzău. În momentul în care podul metalic va fi închis, pe durata lucrărilor, traficul va fi preluat de podul de beton. Reprezentanții C.N.A.I.R. dau asigurări că noul pod va rezista, din punct de vedere tehnic, fără probleme traficului pe care-l va prelua. Totuși, spun cei de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, va exista o problemă privind covorul asfaltic, care ar putea fi deteriorat. Prin urmare, administratorul drumului public ia în calcul refacerea asfaltului ce va fi deteriorat imediat după finalizarea lucrărilor la podul metalic.
[bs-quote quote=”Din perspectivă tehnică un astfel de pod este calculat la o anumită încărcătură și la un anumit trafic. Practic, la ora actuală, podul de beton să îi spunem așa, este gândit să preia trafic pe două benzi pe sens. Acum nu contează dacă traficul se deplasează pe aceeași direcție pe cele două benzi pe sens, sau o parte din trafic se deplasează pe o bandă, o parte din trafic pe cealaltă pandă, deci practic podul n-ar trebui să aibă de suferit din cauza fluxului, pentru că fluxul s-ar menține constant. Acum există și posibilitatea unor aglomerări care să ducă la staționarea pe pod efectiv a unor mase destul de mari, dar și din perspectiva aceasta podul, în mod normal, ar trebui să reziste pentru că tehnic este gândit să reziste ca structură. Ce poate fi afectat în schimb, și într-adevăr se pare că vom avea o problemă aici, este învelișul asfaltic pe care, după ce vom deschide primul pod care va intra acum în reparație, îl vom reface și pe acela.” style=”default” align=”center” author_name=” Alin Șerbănescu” author_job=”purtător de cuvânt C.N.A.I.R.” author_avatar=”http://buzaumedia.ro/wp-content/plugins/blockquote-pack-pro/img/other/steve-jobs.png”][/bs-quote]
Reprezentanții Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au declarat că la podul metalic de la Mărăcineni se va lucra şi noaptea dacă vor exista surse de iluminat, pentru a respecta termenul de finalizare – 130 de zile.