Acționarii societății Companiei de Apă s-au întrunit luni în ședința Adunării Generale în cadrul căreia au dezbătut proiectul de venituri și cheltuieli al companiei care deservește 40 de localități din județul Buzău. După ce timp de mai multe luni, Compania de Apă a funcționat fără buget, în urma întrunirii de luni bugetul a fost aprobat. Aceasta este a doua ședință în care s-a disputat acest proiect, după ce în luna martie, Primăria Buzău, acționarul majoritar al Companiei de Apă l-a respins. Așadar, pentru acest an bugetul Companiei de Apă este de 68.000 de lei cu 2.450 de lei mai puțin față de 2017. Potrivit conducerii companiei, întârzierea de şase luni pentru aprobarea bugetului va ridica probleme în buna funcţionare a activităţii din lunile următoare. Mai exact, deși suma pe care societatea o are la dispoziție este suficientă, timpul rămas pentru cheltuirea sa este mult prea scurt.
,,Un ochi râde, un ochi plânge. Un ochi râde că s-a aprobat bugetul, un ochi plânge în sensul că, în 5 luni managementul companiei va trebui să îndeplinească un buget de venituri și cheltuieli pe 12 luni. Va fi o perioadă de efervescență, să spun așa, la Compania de Apă să realizăm bugetul de venituri și cheltuieli în 5 luni și în special problemele pe care le vom avea de rezolvat într-un termen foarte rapid sunt cele investiționale. Va fi greu. Facem socoteala să vedem ce măsuri să găsim… numai ca să lansezi licitații și … mă rog, numai echipamente, materiale. Vedem. Suntem și cu varianta asta pregătiți, să fim în stare să o punem în aplicare. Va fi o muncă susținută, să nu spunem alte cuvinte. 5 luni, va fi foarte dificil”, a declarat Ionel Tescaru, directorul Companiei de Apă Buzău.
Cât de curând, societatea va avea un nou consiliu de administraţie. Luni, 16 iulie, are loc şedinţa Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară, unde va fi cerut avizul pentru 5 noi membri ai Consiliului de Administraţie, urmând ca la următoarea Adunare Generală a Acţionarilor să fie aprobat mandatul permanent al acestora.