Urmare informaţiilor vehiculate în mass media locală privind suspiciunea unei modificări la o hotărâre adoptată de Consiliul Local al municipiului Buzău, precizez următoarele:
La data de 04.04.2018, la Primăria municipiului Buzău a fost înregistrată o adresă, de către domnul Constantin Ionescu, sub nr. 10486, prin care arată că depune proiectul de hotărâre pentru stabilirea Normelor, baremetor şi probelor sportive pentru verificarea aptitudinilor fizice ale personalului Poliţiei Locale Buzău, candidaţilor care participă pentru ocuparea funcţiilor vacante de poliţişti locali, cât şi a personalului contractual care prestează activităţi de pază conform Legii 333/2003, altele decât cele ale poliţiei locale, la obiectivele şi instituţiile publice din subordinea Primăriei Municipiului Buzău.
Analizând înscrisurile menţionate, am identificat mai multe nereguli care conduceau la acordarea unui aviz nefavorabil de legalitate, situaţie care a impus ca aceste sincope să fie clarificate împreună cu iniţiatorul Constantin Ionescu, cum ar fi:
- -titlul, în condiţiile în care lucrătorii potiţiei locale nu mai prestează activităţi de pază;
- -faptul că dispoziţiile Cap. 1 – Dispoziţii generale, reiau prevederile Cap. 1 — Dispoziţii generale din Anexa la Hotărârea Consiliului Local al municipiului Buzău nr. 121 din data de 11 mai 2017 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Poliţiei Locale a municipiului Buzău;
- —faptul că la pct. 2.1.2. se făcea vorbire de noţiunea de personal contractual (firme de pază şi protecţie), categorie de personal care nu se regăseşte în cadrul Poliţiei Locale a municipiului Buzău;
- -împrejurarea că actul administrativ pe care l-a propus nu îndeplinea condiţiile de formă, în acord cu exigenţele Secţiunii I a Capitolului V din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale cărei prevederi se aplică în mod corespunzător şi la elaborarea/adoptarea actelor emise sau adoptate de autorităţile publice locale, potrivit prevederilor art. 3, alin. 2 din legea menţionată.
Astfel, din forma prezentată de iniţiator, nu se puteau delimita părţile constitutive ale actului administrativ, prevăzute de art. 40 din Legea nr. 24/2000, respectiv: titlul, preambulul, formula introductivă, partea dispozitivă, formula de atestare a autenticitătii actului. Prin urmare, m-am întâlnit în biroul Secretarului Municipiului Buzău, pe care îl ocup, camera 25, cu domnul Constantin Ionescu şi, după o discuţie constructivă, am stabilit de comun acord ca proiectul pe care l-a depus iniţial să sufere modificări, în variantele propuse chiar de dânsul, inclusiv completarea de Ia pct. 2.5 ia care se face referire.
În urma efectuării acestor modificări şi completări, proiectul a căpătat forma finală, respectiv proiectul de hotărâre nr. 100 din 10.04.2018 pentru aprobarea Normelor, baremelor şi probelor sportive pentru verificarea aptitudinilor fizice ale personalului Poliţiei Locale Buzău, precum şi ale candidaţilor care participă la concursuri pentru ocuparea funcţiilor vacante de poliţişti locali, care a fost comunicat Instituţiei Prefectului şi consilierilor locali, inclusiv domnului Constantin Ionescu. În condiţiile în care domnul Constantin Ionescu a semnat proiectul de hotărâre, înseamnă că şi-a asumat în totalitate actul, împreună cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cea de la pct. 2.5. Proiectul de hotărâre nu a fost în dezbatere publică, aşa cum susţine domnul consilier Ionescu Constantin, neavând caracter normativ, potrivit Legii nr. 52/2003, republicată, privind transparenţa decizională în administraţia publică, în sensul că nu are aplicabilitate generală, respectiv că nu este destinat tuturor cetăţenilor.
Precizez că proiectul de hotărâre care cuprinde şi completarea de la pct. 2.5. a fost comunicat Instituţiei Prefectului prin adresa nr. 6448 din 11.05.2018, precum şi consilierilor locali, inclusiv domnului Constantin Ionescu, prin e-mail, la data de 11.05.2018, în termenul legal. Se desprinde concluzia, aşadar, că a avut timp suficient să studieze conţinutul proiectului în această formă şi să observe eventualele neconcordanţe cu intenţiile sale. Confruntând proiectul de hotărâre, în forma care a fost transmisă atât la Instituţia Prefectului, cât şi către iniţiator, veţi observa că pct. 2.5. din proiect are aceeaşi formă cu cea din Hotărârea nr. 120 din 18.05.2018 adoptată de Consiliul Local, sens în care afirmaţia pe care domnul Constantin ionescu o face, respectiv că ulterior, în forma actuală ce se află în Primăria municipiului Buzău, a apărut o modificare la cap. 2.5., printr-o completare faţă de forma depusă şi aprobată, este vădit neîntemeiată.
În acest sens, precizez că Hotărârea în forma adoptată în şedinţa Consiliului Local al municipiului Buzău din 18.05.2018, a fost comunicată Instituţiei Prefectului judeţului Buzău, prin adresa nr. 7026 din 25. 05. 2018, pentru care această institutie nu ne-a transmis vreun punct de vedere cu privire la ilegalitatea sa. În altă ordine de idei, arăt că, aşa cum rezultă din procesul verbal al şedinţei ordinare a Consiliului Local al municipiului Buzău din 18 mai 2018, conţinutul pct. 2.5 din proiectul de hotărâre a fost cunoscut de consilierii locali. Astfel, la pagina 8/27 a procesului verbal de şedinţă, a fost consemnat că domnul consilier local Roşioru Silviu-Laurenţiu a făcut trimitere la conținutul pct. 2.5, menţionând: ”Asta nu înseamnă că trebuie să îşi piardă locul de muncă”, iar cel care l-a combătut a fost chiar domnul Constantin Ionescu, acesta din urmă precizând: „Nu problema că-şi pierd locul de muncă. Dacă vedeţi în proiectul de hotărâre, cei care nu pot susţine sau nu pot trece un barem al probei sportive în momentul în care îl susţin au posibilitatea 90 de zile să se pregătească pentru proba sportivă”.
Având în vedere cele expuse, concluzionez că proiectul de hotărâre a fost întocmit cu respectarea legii, ţinând cont de prevederile art. 44, alin. 2 din RegulamentuI-cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor locale, aprobat de OG 35/2002 (Proiectele de hotărâri vor fi însoţite de o expunere de motive şi vor fi redactate în conformitate cu normele de tehnică legislativă. În acest scop, secretarul unităţii administrativ—teritoriale şi personalul de specialitate din aparatul propriu al consiliului vor acorda sprijin şi asistenţă tehnică de specialitate). Prin urmare, informaţiile apărute în mass media locală cu privire la modificarea unei hotărâri a consiliului local, sunt vădit neîntemeiate, completarea (şi nu modificarea) de la pct. 2.5. fiind introdusă încă de la stadiul de proiect de hotărâre, respectiv înainte de a fi supus dezbaterii plenului consiliului local, în vederea adoptării. Totodată, pentru motivele de mai sus, consider că există suspiciunea rezonabilă că falsa problemă pe care domnul Constantin Ionescu o invocă, se datorează faptului că acesta nu a citit ce a semnat. Atașez alăturat, originalul în forma scanată al :
- —proiectului de hotărâre în forma iniţială, inclusiv anexa, depuse de domnul consilier local Constantin Ionescu, pe care însă acesta nu Ie-a semnat;
- -proiectu|ui de hotărâre nr. 100 din 10.04.2018 pentru aprobarea Normelor, baremelor şi probelor sportive pentru verificarea aptitudinilor fizice ale personalului Poliţiei Locale Buzău, precum şi ale candidaţilor care participă la concursuri pentru ocuparea funcţiilor vacante de poliţişti locali, împreună cu anexa, unde se regăseşte pct. 2.5 invocat, ambele semnate de domnul consilier local Constantin Ionescu;
- —Hotărârea nr. 120 din 18 mai 2018 pentru aprobarea Normelor, baremelor şi probelor sportive pentru verificarea aptitudinilor fizice şi psihologice ale personalului Poliţiei Locale Buzău precum şi ale candidaţilor care participă la concursuri pentru ocuparea funcţiilor vacante de poliţişti locali (împreună cu anexa), semnate de către preşedintele de şedinţă si secretarul municipiului, după adoptarea de către Consiliul Local.
În final vă asigur că în exercitarea prerogativelor funcţiei de secretar al Municipiului Buzău, am avut şi voi avea un comportament profesionist. Totodată, vă asigur că în derularea activităţii mele, am acţionat şi voi acţiona pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legate, în conformitate cu atribuţiiie de serviciu şi cu respectarea eticii profesionale.