Societatea Trans Bus are în curs o licitație pentru încă 25 de autobuze. Este ridicată în SEAP și urmează să-și desfășoare procedura. ,,Aceste 25 de autobuze sunt de 12 metri, cu 3 uși, deci este autobuzul standard, cum avem majoritatea autobuzelor în parcul nostru. Nu vor fi autobuze articulate”, a menționat Gică Toader, directorul societății Trans Bus. Mai mult, firma de transport public în comun speră să ridice din nou licitația în SEAP, pentru sistemul e-ticketing, în a doua parte a acestui an. ,,Știm ce flotă avem și eu cred că în a doua parte a anului o să ridicăm din nou licitația în SEAP, pentru acest sistem de taxare electronică. Practic, rolul acestui sistem este faptul că ne ajută foarte mult să știm evidența călătoriilor, a tipurilor de abonamente ce sunt utilizate, care vor fi date de intrare pentru noul contract de servicii publice pe care-l vom semna cu autoritatea publică contractantă, în speță ADI –ul, pe regulamentul 1370. Deci este instrumentul care ne va ajuta să justificăm lună de lună, cheltuielile cu călătorii, pe tipuri de abonamente, pe tipuri de bilete”, a explicat Gică Toader. Spre finele anului trecut, procesul de implementare a acestui sistem a fost suspendat. Pentru că Trans Bus își tot mărea flota de autobuze, a fost nevoie să fie refăcut caietul de sarcini astfel încât să fie acoperite toate cerințele societății. E-ticketing reprezintă un sistem de taxare ce presupune montarea în autobuz a unor cititoare electronice. Călătorii își vor procura bilete sau carduri de la unitățile de vânzare ale Trans Bus și vor fi obligaţi să valideze călătoria la urcarea în mijlocul de transport în comun. Validarea se va face prin alăturarea biletului sau cardului de partea de jos a dispozitivului electronic, care, în câteva secunde, va afișa mesajul „validat”.