
- sume rezultate ca urmare a unor corecții în urma unor erori materiale în procesul de plată, pentru care restituirea se efectuează într-un alt cont decât un cont de TVA;
- sume rezultate ca urmare a corectării facturilor sau ca urmare a ajustării bazei de impozitare a TVA conform Codului fiscal, pentru care restituirea se efectuează într-un alt cont decât un cont de TVA;
- sume transferate în contul curent al titularului deschis la aceeași instituție de credit sau în contul de disponibil distinct deschis la aceeași unitate a Trezoreriei Statului, după caz, în limita sumelor care au fost transferate anterior din contul curent al titularului;
- sume transferate în contul curent, în cazul persoanelor care nu mai au obligația de a avea un cont de TVA (nu mai sunt înregistrate în scopuri de TVA) și nu mai au obligații de plată privind TVA;
- sume reprezentând TVA achitat în numerar, cu excepția celor reținute din încasările în numerar, sau cu cardul din contul curent;
- alte sume rezultate din operațiuni care dau dreptul la debitarea contului, stabilite prin ordin al președintelui ANAF, cu acordul organului fiscal.
Toate aceste transferuri vor fi făcute în urma verificării efectuate de Agenție, cea care va avea la dispoziție, trei zile lucrătoare pentru a aproba tranzacțiile. De altfel, firmele care se vor oferi să aplice sistemul split TVA între 1 octombrie și 31 decembrie 2017, trebuie să știe că debitarea conturilor de TVA pentru operațiunile de mai sus, în lipsa unei aprobări de la ANAF, va putea atrage sancțiuni”.

