Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a susținut o scurtă sesiune de informare în care a enumerat pașii pe care firmele se pot înscrie în Spațiul Privat Virtual (SPV), pentru a-și depune online declarațiile fiscale. Pentru înregistrarea în SPV a unei persoane juridice prin intermediul unui utilizator cu certificat digital, se utilizează aplicația web dedicată, existentă pe site-ul ANAF. După completarea datelor de indentificare solicitate de formularul de înscriere se selectează documentul de confirmare pentru certificatul deținut și arhiva zip cu documentele justificative:
- Actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/împuternicitului,
- Documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de împuternicit.
Ulterior, pentru aprobarea cererii de înregistrare reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul prezintă organului fiscal central următoarele:
- Numărul de înregistrare primit ca urmare a trimiterii cererii de înregistrare
- Actul de identitate, în copie și original;
- Documentele din care rezultă calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de împuternicit în original sau copie legalizată, după caz.
Procedura completă de înregistrare a persoanelor juridice in SPV poate fi consultată aici: Instructiuni utilizareSPV PJ . În situația în care certificatul calificat este deja înregistrat pe site-ul ANAF puteți utiliza acel certificat și pentru înregistrarea în SPV prin completarea informațiilor solicitate de formularul de înregistrare.