Final de proiect derulat în cadrul Colegiului Economic Buzău

de Stiri Buzau Media

Sfârșitul anului școlar 2018-2019 marchează și finalul unui alt proiect finanțat de UE, Erasmus + KA2: ODYSSEY- MIGRATION AND ITS INFLUENCE ON TEENAGERS/  2017-1-DE03-KA219-035513_3, proiect ce s-a derulat în cadrul Colegiului Economic Buzău pe parcursul a doi ani. O a ultimă întâlnire a avut loc în perioada 19- 25 iunie, mobilitate ce s-a desfășurat  în Terceira/ Portugalia. La întâlnirea de lucru s-au prezentat 13 participanți din cele 5 țări implicate: România, Germania, Spania, Portugalia, Grecia.

România este reprezentată în acest proiect de Colegiul Economic Buzău  în parteneriat cu Gymnasium Neue Oberschule/Braunschweig/ Germania, EBI Francisco Ferreira Drummond/ Angra do Heroísmo/ Portugalia, IES LUIS SEOANE/ Pontevedra/ Spania, 3 Gymnasio Kalamatas/ Grecia, coordonatorul fiind şcoala din Germania.

De unde a pornit proiectul nostru? Migrația nu este un fenomen nou. Oamenii au dorit mereu să trăiască în pace și prosperitate, așa cum se spune în Carta Organizației Națiunilor Unite privind drepturile omului, în cadrul drepturilor lor și au urmat modele migratoare pentru a face acest lucru. Datorită conflictelor din lumea de astăzi, noi, în Europa, am cunoscut recent o nouă creștere a migrației.

Deși Europa a început să-și controleze și să-și securizeze frontierele, există încă un număr mare de imigranți ilegali care se îndreaptă către țărmurile europene. Proiectul OMIT sa născut din cauza impactului pe care aceste migrații l-au avut într-o Europă recesivă din punct de vedere economic.

În calitate de educatori, este datoria noastră să ajutăm la modelarea atitudinilor noilor generații de europeni, să ne dezvoltăm empatia față de fenomenul migrației, să dezmembrăm credințele și prejudecățile false și să consolidăm ideea semnificativă că toți suntem migranți. Pentru a realiza acest lucru, fiecare școală participantă a ales aproximativ 20-30 de elevi cu vârsta cuprinsă între 13 și 18 ani, pentru a putea participa la proiect. Studenții au trebuit să analizeze migrațiile din punct de vedere istoric, social și politic, concentrându-se pe migranții ilegali care doresc să intre în Europa în fiecare zi și despre modul în care sunt tratați (cadrul legal).

Fiecare institut partener a fost responsabil de o temă strategică potrivită realității sociale a situației lor. Aceste teme au fost prezentate în mod corespunzător în fiecare țară (de exemplu, Azorele au preluat migrațiile în trecut, în timp ce Grecia a preluat migrația în prezent etc.) În particular, în timpul tuturor întâlnirilor de proiect sarcinile convenite au fost realizate și prezentate de studenți astfel:

Studenții participanți la prima mobilitate au trasat rute de migrație pentru fiecare țară și au intervievat cinci migranți diferiți.

Studenții participanți la a doua mobilitate au vizitat o tabără de refugiați „LM Village” și au participat la un joc de simulare bazat pe „Pasaje” dezvoltat de UNHCR.

Studenții participanți la a treia mobilitate au prezentat cadrul legal pentru imigrație, au elaborat și au realizat schite pe factorii ce determină migrația.

Studenții participanți la a patra mobilitate au realizat prezentări privind migrația și influența acesteia asupra societăților noastre și au vizitat Centrul German de Emigrație din Bremerhaven pentru a studia pașii migranților în și din Germania.

Studenții participanți la a cincea mobilitate au desenat și au prezentat caricaturi cu privire la migrații, au creat postere care prezintă personae tolerante și intolerante față de migranți, au lucrat la editarea videoclipului pe tema „Europa – un loc primitor”?. Profesorii au avut, de asemenea, reuniuni pentru a planifica viitoarele mobilități și activități. Activitatile cele mai importante desfasurate  la ultima întâlnire au fost:

  1. Workshopuri dedicate completării raportului final;
  2. Organizarea Twinspaceului proiectului și a paginii web;
  3. Reactualizarea chestionarului inițial cu privire la migrație pentru a fi aplicat elevilor. Urmează ca rezultatele să fie comparate;
  4. Dezvoltarea unui chestionar pentru evaluarea impactului pe care proiectul l-a avut asupra elevilor;
  5. Monitorizarea proiectului și stabilirea ultimelor acțiuni ce vor fi întreprinse pentru finalizarea rezultatelor( broșura destinată profesorilor);
  6. Au fost trecute în revistă acțiunile de diseminare întreprinse;
  7. Au fost discutate posibilități de utilizare a rezultatelor proiectului în viitor.

La mobilitate au participat 2 profesori români: Mirea Mihaela Florentina şi Poştovei Cătălina Ileana.

Știri despre: , ,