Companiile care trebuie să-și schimbe casele de marcat cu jurnal tipărit cu cele cu jurnal electronic au la dispoziție un ghid oficial al Fiscului pentru înregistrarea noilor aparate. Acesta a fost publicat inițial în prima lună a verii și recent a fost actualizat.
Ghidul pentru înregistrarea caselor de marcat a fost publicat de Fisc în iunie 2018, iar vineri a fost actualizat. Acesta detaliază, în esență, procedura de înregistrare a noilor case de marcat. Fiscul a publicat recent și o serie de formulare electronice pentru înregistrarea caselor de marcat cu jurnal electronic.
Casele de marcat cu jurnal electronic trebuie înregistrate la autorități atât înainte de punerea în funcțiune a registrului național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, cât și după acest moment.
După ce registrul național al caselor de marcat va deveni funcțional, aparatele vor fi înscrise direct în acesta. Companiile mari și medii au avut 1 septembrie 2018 ca termen final pentru înlocuirea caselor de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic, iar firmele mici au ca termen final 1 noiembrie 2018.