Ministerul Educaţiei a centralizat situaţia preliminară privind înscrierea în învățământul primar pentru anul şcolar 2018-2019 (prima etapă). Potrivit datelor înregistrate în sistem, în primele două zile de înscriere (8 și 9 martie), au fost completate, în total, 31.601 cereri. La nivelul județului Buzău au fost depuse 525 de cereri, dintre acestea, 479 vizează copii cu vârsta de 6 ani (împliniţi până la data de 31 august 2018, inclusiv), iar 46 de cereri vizează copii cu vârsta de 6 ani (împliniţi începând cu data de 1 septembrie 2018).
În prima etapă, părinţii sau tutorii legali îşi pot înscrie copiii până în data de 26 martie, inclusiv. Cererea-tip se poate completa la secretariatul unității de învățământ la care părintele dorește înscrierea copilului sau online, în interiorul perioadelor din calendarul aprobat de Ministerul Educației Naționale. Validarea cererilor-tip completate online este obligatorie și se realizează în unitatea de învățământ aleasă pentru înscriere, în prezența părintelui și a cel puțin unuia dintre membrii comisiei, zilnic, între orele 8 – 18:00 (luni-vineri).
În data de 30 martie, vor fi afişate, atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, listele cu micuții care au fost înmatriculaţi, informaţii privind numărul locurilor rămase libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă. A doua etapă va avea loc în perioada 12 -18 aprilie. Rezultatele vor fi afișate în data de 23 aprilie. Între 24 aprilie și 4 mai, inspectoratele şcolare vor soluţiona toate cazurile nerezolvate după finalizarea etapei a doua.