Profesorii ar putea fi evaluaţi din 10 în 10 ani, după model japonez

de Stiri Buzau Media

Ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, a declarat că intenționează să implementeze modelul japonez de evaluare a profesorilor. Ea declara că există mai multe aspecte din legea japoneză pe care ar vrea să le implementeze în România, printre acestea ar fi și evaluarea profesorilor din 10 în 10 ani. ,,Un lucru interesant este evaluarea profesorilor din zece în zece ani. Toți profesorii susțin după un program de formare la disciplina pe care o predă și celălalt în metodele noi de pedagogice. Ne gândim că o asemene abordare vom putea avea și noi. Nu înseamnă că de mâine, nu înseamnă ca profesorii să se teamă. E o idee, până va ajunge în lege, calea e lungă. (…) Un proces de evaluare trebuie să gândim indiferent că e modelul japonez sau altul, pentru că în învățământul superior îl avem și constat că acest lucru ne-a motivat„, a explicat Andronescu.

Ministrul a adus în discuție și programul de formare al profesorilor, care ar trebui să se deruleze deja, dar care se desfășoară cu întârzieri, prin care sunt formați 55.000 de profesori, precizând că în acest moment au fost selectați cei 1.500 de formatori ai programului. ,,Profesorii în acest moment asigură programul de formare din resursele proprii. Cred că trebuie să dăm bani din buget pentru a asigura formarea continuă a dascălilor din bugetul ministerului. Avem acum proiectul «CRED» care asigură formarea a 55.000 de cadre didactice. Este un început”, a declarat ministrul Educației.

În prezent, evaluarea activității personalului didactic și didactic auxiliar din unitățile și instituțiile de învățământ preuniversitar se realizează anual, pentru întreaga activitate desfășurată pe parcursul anului școlar, la nivelul fiecărei unități și instituții de învățământ preuniversitar și are două componente: autoevaluarea și evaluarea potrivit fișei postului și a fișei de evaluare.

Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar din unitățile de învățământ preuniversitar reglementează procedura de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar din unitățile de învățământ preuniversitar, stabilește normele de evaluare a performanțelor profesionale individuale și de aplicare a criteriilor de evaluare precum și instrumentele de evaluare.