Mai mulți parlamentari au inițiat o lege care să combată birocrația în instituțiile publice centrale și locale, singurul articol prevăzut fiind cel în care se prevede ca autoritățile care nu primesc pe e-mail documente, solicitări și alte cereri de la cetățeni sau de la firme, să fie obligate să aibă program prelungit. Conform expunerii de motive, măsura este necesară pentru că programul de lucru al instituțiilor publice coincide cu programul de lucru al cetățenilor, astfel că acestora le vine greu să vină să depună documente la ghișee: ”Pentru a se prezenta la ghișeu, cetățeanul este nevoit să lipsească de la locul de muncă. Acest fapt precum și lipsa digitalizării fac serviciile publice greu accesibile. Societatea își exprimă foarte des îngrijorarea cu privire la birocrația excesivă și efortul considerabil pe care trebuie să îl depună pentru a obține niște servicii publice”, se mai arată în argumentarea inițiatorilor legii.
Pentru a elimina aceste impedimente din administrație și a simplifica mult accesarea serviciilor publice, proiectul legislativ prevede obligarea instituțiilor publice care nu primesc documente de la public prin mijloace electronice să lucreze până la orele 20:00 în două zile din săptămână. Lege pentru combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul a autorităților și instituțiilor publice centrale și locale:
„Art. 1 – Autoritățile și instituțiile publice centrale și locale care au program de lucru cu publicul și nu primesc documente prin mijloace electronice de comunicare sunt obligate să asigure accesul cetățenilor până la ora 20.00, în două zile lucrătoare pe săptămână”.
Proiectul legislativ va fi dezbătut mai întâi la Senat, apoi în Camera Deputaților, pentru votul final. Dacă va fi adoptat de Parlament, Guvernul va trebui să implementeze măsura în termen de 30 de zile de la data publicării legii în Monitorul Oficial.