Pentru şedinţa ordinară a Consiliului Local Municipal din luna decembrie 2018 a fost iniţiat proiectul de hotărâre privind arondarea imobilelor — blocuri de locuinţe colective din cartierele Constituţiei şi Episcopiei, municipiul Buzău, pe străzi, cât şi atribuirea de numere administrative. Nomenclatura stradală are o importanță deosebită întrucât, în general, stă la baza oricăror activități ale autorităților publice, sectorului privat și ale cetățenilor, în ceea ce privește identificarea domiciliului/reședinței persoanei fizice, precum și a sediului persoanei juridice.
Pentru o intervenție rapidă și eficientă a serviciilor de urgență, identificarea locului de desfășurare al unor evenimente, pentru o rapidă livrare a produselor și serviciilor către cetățeni, oferite de către diverse companii, etc., autoritățile publice locale trebuie să identifice adresa imobilelor. Având în vedere aceste aspecte, dar și faptul că în municipiul Buzău, există situații când în actele de identitate ale membrilor aceleaşi familii sunt trecute adrese diferite, propun arondarea imobilelor – blocuri de locuinţe colective din cartierele cartierele Constituției și Episcopiei, municipiul Buzău, pe străzi, cât şi atribuirea de numere administrative, pentru evitarea confuziilor în ceea ce privește adresa în actele cetățenilor și a persoanelor juridice, cât și completarea în mod corespunzător a Nomenclatorului stradal al municipiului Buzău, aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 101/26 iunie 2015.
În cazul imobilelor-blocuri de locuinţe colective, la solicitarea asociaţiilor de proprietari, instituţia noastră va emite certificate de nomenclatură stradală şi adresă, iar numerele administrative vor fi atribuite imobilelor, identificate printr-un număr cadastral şi nu fiecărui apartament din incinta acestora. Locatarilor din aceste imobile li se vor elibera la cerere, adeverințe privind adresa administrativă. Persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale vor avea obligaţia de a face demersurile legale pentru schimbarea sediului social, iar persoanele juridice vor avea de achitat taxele şi tarifele aferente redactării hotărârii de schimbare a sediului şi a actului constitutiv actualizat, precum şi taxele publicării hotărârii privind schimbarea sediului social în Monitorul Oficial al României.
Persoanele fizice şi juridice interesate pot consulta proiectul de hotărâre pe site-ul autorităţii publice locale, la adresa www.primariabuzau.ro şi la avizierul primăriei. Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la proiectul de hotărâre pot fi depuse la sediul Primăriei municipiului Buzău, la Ghişeul Unic, până cel târziu 31 decembrie 2018, la Petronela Jipa, responsabilul pentru relaţia cu societatea Civilă.