Un comunicat emis miercuri, de Ministerul Educației aduce lămuriri cu privire la situația incertă creată în rândul șefilor învățământului buzoian, de punctajul obținut în urma evaluării făcute de Corpul de Control al ministerului de resort. Mai exact, în data de 19 februarie, șase dintre inspectorii școlari județeni revocați în august 2017, de fostul ministru al Educației, Liviu Pop și repuşi în funcții de justiție au fost anunțați, prin fax, că au primit punctaje mici în urma evaluării făcute de Corpului de Control al ministerului de resort. La nivelul IȘJ Buzău, Florina Stoian și cei doi adjuncți ai săi, Nela Wamsiedel și Daniela Palcău au primit, fiecare, până în 70 de puncte. Pe 20 februarie, șefii din învățământul buzoian au mers la Ministerul Educației, unde au discutat cu Valentin Popa aducându-i la cunoștință faptul că există unele inadvertențe între autoevaluările făcute de conducerea IȘJ Buzău și evaluarea realizată de Corpul de Control. La mai bine de o săptămână, Ministerul anunță printr-un comunicat de presă că a dispus anularea evaluărilor inspectorilor școlari generali, inspectorilor generali adjuncți și a directorilor Caselor Corpului Didactic și demararea cercetării disciplinare.
Astfel, în urma controlului efectuat de către Corpul de Control al Ministrului, în perioada 20-23 februarie, cu tema „Verificarea respectării Metodologiei privind evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de către inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic”, s-au constatat vicii majore în organizarea procesului de evaluare, dar și în evaluarea propriu-zisă. Corpul de Control al ministrului a depistat următoarele nereguli care au dus la vicierea procesului de evaluare:
- Au fost folosite formulare de evaluare care nu se regăsesc în ordinul de ministru ce reglementează procesul de evaluare (OMEN nr. 4315/2014);
- Din formularele utilizate în procesul de evaluare lipsește rubrica de autoevaluare;
- Totalul punctajului de pe unele fișe de evaluare a fost calculat greșit, astfel încât calificativele acordate au fost eronate, persoana evaluată obținând un calificativ mai bun sau mai slab decât cel corect. Pe baza acestor calificative, persoanele evaluate sunt menținute sau nu în funcția de conducere;
- În alte cazuri, s-a ajuns la situații aberante în care punctajul acordat depășește punctajul maxim de 100 de puncte;
- Evaluarea directorilor Caselor Corpului Didactic nu a fost realizată în fapt de către Comisia unică de evaluare, asumându-se rezultatele unei evaluări anterioare.
- Astfel, Ministrul Educației Naționale a dispus:
- Anularea evaluării realizate asupra activităţii manageriale desfăşurate de către inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncți şi directorii caselor corpului didactic.
- Reluarea procesului de evaluare, după revizuirea metodologiei de evaluare.
- Efectuarea de cercetări asupra faptelor care au condus la vicierea procesului de evaluare, în vederea stabilirii răspunderii disciplinare a persoanelor care se vor dovedi vinovate.
Șefa IȘJ Buzău, Florina Stoian a declarat pentru Buzăumedia că este încântată de faptul că actualul ministru al Educației, Valentin Popa a ținut cont de discuțiile purtate și că a luat în calcul sesizările ce i-au fost făcute.
[bs-quote quote=”Eu în situația aceasta, mulțumesc domnului ministru, că nu ne-am deplasat degeaba și că a luat în calcul ceea ce noi am sesizat, iar dumnealui de atunci ne-a promis că va desemna o echipă care să verifice dacă se confirmă sesizările noastre. Din conținutul comunicatului constat că dumnealui și-a făcut datoria și chiar a sesizat acele nereguli pe care noi deja le și precizasem în discuția pe care am avut-o atunci. ” style=”default” align=”center” author_name=”Florina Stoian” author_job=”inspector general școlar IȘJ Buzău ” author_avatar=”http://buzaumedia.ro/wp-content/plugins/blockquote-pack-pro/img/other/steve-jobs.png”][/bs-quote]
Potrivit metodologiei, Ministerul Educației are ca termen 10 zile să răspundă contestațiilor făcute de șefii IȘJ Buzău privind punctajele primite. Totuși, există posibilitatea ca acesta să nu fie respectat, în condițiile în care va exista o singură echipă de control în cadrul Ministerului care are de răspuns la peste 40 de contestații depuse de inspectorii școlari generali, inspectorii generali adjuncți și directorii Caselor Corpului Didactic.
[bs-quote quote=”Metodologia prevede un termen de 10 zile pentru Minister să ne răspundă la aceste contestații, numai că din câte am înțeles de la colegii mei din țară sunt foarte multe contestații și bănuiesc că o singură comisie din cadrul Ministerului va fi greu să răspundă într-un termen foarte scurt, pentru că nu numai noi cei care am avut calificative ,,nesatisatisfăcător” am făcut contestații ci și cei care primiseră calificativul ,,bine”, deoarece este un lucru nemaiîntâlnit în rândul inspectorilor generali să primească aceste calificative. Sunt mulți, peste 40-45 de persoane au făcut contestație. Vedem, pentru că domnul ministru, din comunicat, înțeleg că vrea să modifice metodologia, pentru că se cere acest lucru, deoarece este nevoie de răgaz ca să evalueze corect toate contestațiile noastre. ” style=”default” align=”center” author_name=”Florina Stoian ” author_job=” inspector general școlar IȘJ Buzău ” author_avatar=”http://buzaumedia.ro/wp-content/plugins/blockquote-pack-pro/img/other/steve-jobs.png”][/bs-quote]
Inspectorii generali, inspectorii generali adjuncți și directorii Caselor Corpului Didactic sunt evaluați anual conform prevederilor Legii Educației Naționale nr.1/2011. În temeiul acestor evaluări privind activitatea managerială se acordă calificative pe baza cărora se decide menținerea, monitorizarea sau încetarea contractului de management. În urma autoevaluării, Florina Stoian și cei doi adjuncți ai săi, Nela Wamsiedel și Daniela Palcău au avut aproximativ 96 de puncte, fiecare.