În perioada rece, odată cu scăderea temperaturilor, crește riscul de îngheț al instalațiilor de apă.
Instalațiile înghețate înseamnă defecțiuni ce pot conduce la lipsa apei și costuri de înlocuire suportate de proprietar. De asemenea, orice intervenție la instalațiile de apă este mai dificilă la temperaturi scăzute.
Pentru a preveni înghețul, puteți aplica materiale izolante pe lungimea branșamentului. Spumă poliuretanică, plăci din poliuretan, polistiren extrudat, saltea din vată bazaltică cașerată cu folie de aluminiu, sunt câteva materiale termoizolante care protejează branșamentul, reduc pierderile de căldură și mențin temperatura optimă a conductelor.
Nu folosiți materialele ce absorb umezeala precum textile, hârtie sau vată de sticlă.
În exteriorul branșamentului poate fi aplicat un material impermeabil pentru a reduce expunerea acestuia la temperaturi scăzute și pentru a preveni infiltrarea apei în cămin.
𝐀𝐭𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐞 𝐥𝐚:
• căminul de branșament: asigurați-vă că nu se infiltrează apă, verificând atent zona. De asemenea, capacul să fie bine închis.
• părțile componente ale branșamentului: protejați de frig și componentele branșamentului, cum ar fi conductele amplasate după contor, robinetele sau armăturile. De asemenea, capacele căminelor de apă sau de canalizare se recomandă a fi curățate și/sau unse cu vaselină pentru o manevrare ușoară în caz de îngheț.
• locație: verificați și protejați de frig toată instalația interioară. De asemenea, pentru contoarele din subsoluri, verificați izolația conductelor de apă și închideți sau micșorați suprafața gurilor de ventilație din subsol, astfel încât aerul rece să nu pătrundă direct.
• consum: Consumați constant apă! Multe dintre problemele cauzate de îngheţ s-au înregistrat la capetele de reţea, acolo unde consumul este mai scăzut şi neuniform.
• construcții: Nu realizaţi construcţii în apropierea reţelelor de apă! Construcţia de cămine şi alte corpuri betonate în imediata apropiere a reţelelor de distribuţie a apei facilitează îngheţul.
• plecări neprevăzute sau vacanțe: Dacă plecați de acasă mai mult timp, goliți instalația de apă și, acolo unde se poate, montați un robinet de golire după apometru.
𝐈̂𝐧 𝐜𝐚𝐳𝐮𝐥 𝐢̂𝐧 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐢̂𝐧𝐠𝐡𝐞𝐚𝐭̦𝐚̆ 𝐛𝐫𝐚𝐧𝐬̦𝐚𝐦𝐞𝐧𝐭𝐮𝐥, 𝐚𝐩𝐞𝐥𝐚𝐭̦𝐢 𝐂𝐚𝐥𝐥-𝐂𝐞𝐧𝐭𝐞𝐫/𝐃𝐢𝐬𝐩𝐞𝐜𝐞𝐫𝐚𝐭 𝐥𝐚 𝐧𝐮𝐦𝐚̆𝐫𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐧 𝟎𝟐𝟑𝟖 𝟗𝟑𝟖 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐫𝐞𝐦𝐞𝐝𝐢𝐞𝐫𝐞𝐚, 𝐢̂𝐧 𝐬𝐢𝐠𝐮𝐫𝐚𝐧𝐭̦𝐚̆, 𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐛𝐥𝐞𝐦𝐞𝐢 𝐚𝐩𝐚̆𝐫𝐮𝐭𝐞. 𝐍𝐮 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐫𝐜𝐚𝐭̦𝐢 𝐬𝐚̆-𝐥 𝐝𝐞𝐳𝐠𝐡𝐞𝐭̦𝐚𝐭̦𝐢 𝐬𝐢𝐧𝐠𝐮𝐫𝐢. 𝐍𝐮 𝐭𝐮𝐫𝐧𝐚𝐭̦𝐢 𝐚𝐩𝐚̆ 𝐟𝐢𝐞𝐫𝐛𝐢𝐧𝐭𝐞 𝐩𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐨𝐫 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐝𝐞𝐳𝐠𝐡𝐞𝐭̦𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐚𝐜𝐞𝐬𝐭𝐮𝐢𝐚! 𝐍𝐮 𝐮𝐭𝐢𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭̦𝐢 𝐟𝐥𝐚𝐜𝐚̆𝐫𝐚 𝐝𝐞𝐬𝐜𝐡𝐢𝐬𝐚̆ 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐝𝐞𝐳𝐠𝐡𝐞𝐭̦𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐨𝐧𝐝𝐮𝐜𝐭𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐬𝐚𝐮 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐨𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢!
𝐅𝐚𝐜𝐞𝐦 𝐮𝐫𝐦𝐚̆𝐭𝐨𝐚𝐫𝐞𝐥𝐞 𝐩𝐫𝐞𝐜𝐢𝐳𝐚̆𝐫𝐢:
• potrivit prevederilor Art. 9.4, din Contractul de furnizare încheiat cu utilizatorii noștri: „agenții economici și instituțiile publice au obligația montării aparatului de măsură din surse proprii. În cazul în care, după montaj, utilizatorul predă aparatul de măsură în mod gratuit operatorului, acesta va răspunde de întreținerea, repararea și verificarea lui. În cazul în care căminul de branşament şi/sau contorul de apă se află pe proprietatea utilizatorului, acesta va asigura integritatea sistemelor de măsurare, va asigura protecția împotriva înghețului contorului, va asigura accesul operatorului la contor pentru efectuarea citirilor, verificărilor, precum şi pentru operaţiile de întreţinere şi de intervenţii”;
• potrivit prevederilor Art. 9.10 din Contractul de furnizare, utilizatorul are obligația „să asigure integritatea, întreţinerea şi repararea instalaţiilor interioare de apă şi de canalizare”
Compania de Apă Buzău


