Compania de Apă S.A. Buzău a desfășurat, de-a lungul timpului, mai multe campanii de informare și conștientizare

de Stiri Buzau Media

Compania de Apă S.A. Buzău a desfășurat, de-a lungul timpului, mai multe campanii de informare și conștientizare, printre care și aceea dedicată DIFERENȚELOR DE APĂ DINTRE CONSUMUL ÎNREGISTRAT DE CONTORUL GENERAL ȘI SUMA CONSUMURILOR INDIVIDUALE DIN FIECARE APARTAMENT. Din analiza datelor colectate din teren de către colegii noștri din Corpul de Control, s-a constatat că:

• aproximativ 90% dintre aparatele de măsură din condominii nu aveau documente de proveniență
• peste 95% nu dețineau documente de verificare metrologică valabilă/în termen
• citirile aparatelor de măsură din condominii nu sunt efectuate în același timp la toate apartamentele din motive obiective și subiective (spre exemplu: utilizatorul nu este prezent), respectiv la aceeași dată cu citirile contorului de branșament
• o altă deficiență se regăsește în montajul acestor aparate de măsură care, în majoritatea cazurilor nu este executat corespunzător, conform fișei tehnice furnizate de producător
• mare parte dintre cazuri nu deține sigilii atestate de firme specializate sau de asociații de proprietari pe setul racord al acestor apometre

Recomandările furnizate de către specialiștii Companiei de Apă, atât la asociațiile de proprietari, cât și la utilizatorii serviciilor noastre evidențiază înlocuirea aparatelor existente cu contoare inteligente (contoare cu citire radio, la distanță) cu firme agreate în domeniul instalațiilor.

Această recomandare este necesară pentru sincronizarea tuturor citirilor din condominiu și transmiterea acestora către Compania de Apă în cazul facturării directe sau către reprezentanții legali – ai asociației de proprietari – pentru calculul serviciului de alimentare cu apă potabilă, în cel mai scurt timp.

Aceste aparate dețin elemente multiple de siguranță care contribuie la o mai bună gestionare a consumurilor individuale de apă potabilă din condominiul respectiv și furnizeaza și informații utile pentru corectarea deficiențelor.

Rugăm și pe această cale, pentru diminuarea majoră a diferențelor, reprezentanții legali să informeze toți proprietarii despre avantajele înlocuirii repartitoarelor de costuri, precum și despre consecințele menținerii stării actuale de fapt (cu aparatele de măsură din condominiu neconforme).

Noi am desfășurat o campanie care a cuprins un număr de 15 blocuri, dintre care un bloc de pe strada “X” a solicitat o verificare și o constatare a sistemelor de măsură din fiecare apartament. S-au făcut aceleași recomandări atât asociației de proprietari, cât și tuturor proprietarilor – să apeleze de urgență la contorizarea inteligentă. Verificarea a fost efectuată la două treimi din apartamentele condominiului. Apartamentele rămase nu au răspuns acțiunii noastre de verificare. Aceiași reprezentanți ai condominiului au solicitat o nouă verificare având ca temă diferențele de consum de apă din bloc după aproximativ un an, fără să fi fost luate în considerare și implementate recomandările Companiei.

Este foarte important să se respecte cu strictețe recomandările reprezentanților Companiei de Apă pentru a evita solicitările având aceeași tematică – diferențele de consum.

Totodată avem toată disponibilitatea tehnică și juridică pentru a vă oferi orice informații cu privire la acest subiect.

Compania de Apă Buzău