Dragi buzoieni,
În aceste zile am mai semnat un contract de furnizare pe bani de la Uniunea Europeană, prin PNRR, respectiv achiziția a 20 de microbuze electrice și a 20 de stații de încărcare lentă, de 7 m cu o capacitate de transport de 22 de persoane.
Microbuzele vor fi furnizate de ANADOLU AUTOMOBIL ROM și sunt de tip microbuze electrice KARSAN e-JEST cu o autonomie de 263 de km, cu acumulatori BMW.
Livrarea se va face în maximum 12 luni, iar valoarea contractului este de 4,4 milioane de euro.
Microbuzele electrice vor fi utilizate în cadrul unui program de care vor beneficia elevii din municipiul Buzău și comunele limitrofe prin implementarea unui soft pentru programarea călătoriilor în cadrul unui sistem de transport ,,on demand” pentru transportul în comun care va aduce multiple avantaje atât pentru operatorii de transport, cât și pentru utilizatori. Sistemul ,,on demand” (transport la cerere) utilizează tehnologie digitală pentru a ajusta serviciile de transport în funcție de cererea reală, optimizând resursele și eficiența.
Acest sistem presupune:
– optimizarea rutelor: software-ul poate planifica rutele în timp real, în funcție de cererea utilizatorilor, minimizând kilometrii parcurși și timpul de operare. Astfel, vehiculele nu mai circulă pe rute fixe, ci se adaptează nevoilor pasagerilor;
– planificarea optimizată a călătoriilor reduce numărul de vehicule necesare, consumul de energie și costurile;
– utilizarea eficientă a capacității vehiculelor: softul poate grupa mai mulți pasageri cu destinații similare, asigurând utilizarea maximă a locurilor disponibile;
– programare personalizată a călătoriilor: călătorii își pot rezerva locuri și planifica trasee prin intermediul aplicațiilor mobile sau online, în funcție de nevoile lor;
– reducerea timpilor de așteptare: sistemul alocă vehicule în funcție de cerere, reducând semnificativ timpul petrecut în stații;
– acces în zone slab deservite: softul permite extinderea transportului public în zone unde rutele fixe sunt neviabile din cauza cererii reduse (ex: zone rurale, cartiere greu accesibile transportului cu autobuze mari);
– integrare cu alte moduri de transport: sistemul poate fi sincronizat cu transportul public tradițional (autobuze, trenuri, sistem de bike sharing), oferind călătorilor o experiență multimodală optimizată.
Prin această investiție vom încerca să rezolvăm în primul rând transportul elevilor la școli și ,,culegerea” călătorilor din zonele greu accesibile cu autobuzele clasice.
Buzăul se dezvoltă și dezvoltă în primul rând cu bani europeni!
Constantin Toma, primarul municipiului Buzău