Aproape 200 dintre biciclete pe care Primăria Buzău le oferă spre închiriere locuitorilor orașului, prin programul „Buzău VeloCity”, sunt defecte și nu mai pot fi utilizate. Este constatarea responsabililor administrației locale, care se plâng că reparația bicicletelor stricate, cel mai probabil de tineri, devine o problemă pentru bugetul local, în condițiile în care, piesele de schimb sunt foarte scumpe, fiind aduse din Germania.
La jumătatea lunii noiembrie a anului trecut, odată cu implementarea sistemului Velo City, Primăria Buzău a pus în circulație 452 de biciclete inteligente, 16 triciclete pentru persoanele cu dizabilități și 22 de triciclete pentru persoanele vârstnice. Bicicletele municipale au fost retrase din toate cele 49 de stații de închiriere, la jumătatea lunii februarie 2024, pentru reparații, și au fost oferite din nou spre închiriere în primăvara acestui an, în aprilie. Sistemul Velo City a costat 2,6 milioane de euro, bani din fonduri europene, contribuția Primăriei Buzău fiind de doar 2%.
Municipalitatea a încercat să descurajeze abandonul și deteriorarea bicicletelor, prin introducerea unor sancțiuni. Astfel, persoanele care nu returnează bicicletele într-o stație de închiriere sau în proximitatea acestora, dar nu mai departe de 15 metri, sunt amendate cu o taxă de serviciu de 100 lei.