Tronsonul Buzău-București al Drumului European 85 ar putea rămâne o
veritabilă “șosea a morții” și după darea în folosință integrală a
Autostrăzii Moldovei. Avertismentul este dat de mai mulți specialiști
în trafic rutier, care au constatat că traseul dintre Buzău și
Capitală, parcurs pe Autostrada A7, este mai lung cu peste 40 de
kilometri decât cel pe E85.
Concret, șoferii care se vor deplasa din Moldova către București vor
urma traseul Autostrăzii A7, prin Buzau, până la Ploiești, după care
vor intra pe Autostrada A3, iar în apropiere de Otopeni, pentru a
ajunge la Voluntari Ilfov, vor trece pe Autostrada A0. Aceasta
înseamnă o distanță considerabil mai mare decât cea parcursă pe E85,
caz în care mulți conducători auto vor alege să circule tot pe drumul
european. În aceste condiții, există riscul unui trafic intens, în
continuare, pe E85, dar și pericolul producerii unor accidente grave
de circulație.
Pentru a preîntâmpina aceste neajunsuri, aceiași speciliști în trafic
consideră că responsabilii Companiei Naționale de Autostrăzi și
Infrastructură Rutieră ar trebui să ia mai multe masuri pe E85. Una ar
viza lărgirea șoselei europene la două benzi pe sens, cu separatoare
din beton tip Jersey. De asemenea, CNAIR ar putea reduce și mai mult
viteza pe E85, dupa Buzău, soluție aplicată și în Bulgaria. În țara
vecină, autoritățile au amplasat pe drumurile naționale sute
limitatoare din beton în toate satele, cu limitarea vitezei la maxim
30 km/h, în zona trecerilor de pietoni.