Claudiu Constantin: În ședința de astăzi a Consiliului Local Lopătari
s-au constituit comisiile de specialitate, o etapă firească și
obligatorie fără de care nu se puteau adopta Hotărâri. Consiliul își
organizează comisii de specialitate pe principalele domenii de
activitate, iar din ele pot face parte doar consilieri locali. Numărul
membrilor unei comisii este întotdeauna impar (din considerente legate
de votul pe care membrii îl dau regulat pentru avizele pe proiecte),
iar la componența lor se respectă rezultatele și configuraţia politică
de la ultimele alegeri locale.
Principala muncă a comisiilor de specialitate este să se întrunească
înainte de ședința de Consiliu și să dezbată proiectele de hotărâre
care le-au fost transmise de către primar. Fiecare comisie dă pentru
fiecare proiect analizat un aviz consultativ care este fie favorabil,
fie nefavorabil. Comisiile au mult mai multe atribuții pe care vă
invit să le descoperiți în articolele 124 – 126 din Codul
Administrativ, actul normativ care reprezintă fundamentul funcționării
autorităților locale:
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/215925
Îmi doresc ca oamenii de la Lopătari să afle și să înțeleagă mai mult
din munca depusă de colegii din Primărie și Consiliul Local, așa că
voi publica mai des astfel de detalii. Informații legate de
activitatea Primăriei și Consiliului Local veți găsi pe site-ul
Primăriei, unde urmează să publicăm mult mai multe informații utile în
perioada următoare: https://comunalopatari.ro/