ȘCOALA GIMNAZIALĂ GLODEANU SĂRAT, ca parte a consorțiului de mobilitate privind implementarea proiectului de acreditare Erasmus+/ Domeniu – Educație școlară/ Acțiunea-cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării (2021-1-RO01-KA121-SCH-000009224), coordonat de către Inspectoratul Școlar Județean Buzău, a participat la cele două fluxuri de mobilitate organizate în perioada 05-12.04.2022, în Portugalia (prof. Anghel Felicia și prof. Căpățână Mihăiță) și 29.08.-03.09.2022, în Grecia (prof. David Mihaela Andreea și prof. Trișcaș Nicolae -directorul instituției de învățământ).
În primul flux de mobilitate, cei doi reprezentanţi ai Școlii Gimnaziale Glodeanu Sărat au participat la cursul „Quality EU Management Project – ERASMUS+”, care a avut loc în Caldas Da Rhaina, Portugalia, în perioada 05-12.04.2022. În cadrul activităţilor, au fost abordate, la început, teme precum comunicarea, cultura, promovarea interculturalităţii, stereotipuri şi prejudecăţi în managementul proiectelor internaţionale. În cea mai mare parte, activităţile au vizat etapele scrierii unui proiect, primul aspect adus în discuţie fiind modalităţile de identificare a partenerilor prin intermediul platformei de e-twinning.
În ceea ce priveşte managementul ciclului de proiect, participanţilor li s-au prezentat concepte specifice precum matricea cadrului logic, arborele problemelor și arborele obiectivelor, etapele de analiză, de planificare, de redactare şi de diseminare a proiectelor, dar şi de monitorizare, de evaluare şi de audit.
Pe tot parcursul formării, considerentele teoretice au fost dublate de activităţi practice, precum studii de caz, redactare de proiecte, exerciţii practice pe platforma e-twinning, care au avut ca scop o mai bună înţelegere a tematicii abordate.
În al doilea flux, participanții au urmat cursul ,,Inclusive classroom through ICT – Using ICT to facilitate inclusion and prevent cyber bullying” care s-a desfășurat în Loutra Edipsou, -Evia, Grecia, în perioada 29.08.03.09.2022.
Acest curs a avut ca obiective: utilizarea instrumentelor TIC pentru a monitoriza progresul individual în funcție de nevoile de incluziune; creșterea capacității de a răspunde nevoilor elevilor dezavantajați prin utilizarea diferitelor tipuri de aplicații; folosirea instrumentelor TIC pentru a crește atitudinile incluzive ale elevilor față de colegii lor dezavantajați, pentru a preveni hărțuirea cibernetică; promovarea cooperării europene în domeniul educației în cadrul programului Erasmus+ prin construirea de parteneriate.
La curs au participat cadre didactice din 4 tari: Italia, Portugalia, Grecia și România. Aceasta au prezentat metode, exemple de bune practici din propriile experiente, dar au împărtășit și aspecte culturale din fiecare zonă.
Activitățile desfășurate în cadrul cursului au avut în vedere atât aspecte teoretice, cât şi abordări practice (jocuri, excursie în insula Evia, ca resursă educaţională, ateliere practice – Adobe Spark, creează un site web, platformă E-Twinning, Google Apps, aplicații de învățare) menite să consolideze teme precum comunicarea în cadrul proiectelor internaţionale, interculturalitatea, incluziunea, varietatea instrumentelor TIC şi importanţa lor în educaţie. De asemenea, participanţii au fost iniţiaţi în particularităţile sistemului educational din Grecia şi antrenaţi în activităţi de diseminare şi de valorizare a activităţilor din proiecte ERASMUS+.