Potrivit unui regulament elaborat de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, funcţionarii publici şi personalul contractual din administraţia publică locală vor primi spor cuprins între 5 şi 15% din salariul de bază, pentru condiţii vătămătoare de muncă. Factorii de risc ce ar putea impune aplicarea acestor sporuri sunt prezenţa unor condiţii de muncă care implică suprasolicitare nervoasă care determină risc de îmbolnăvire sau de accidentare; prezenţa factorilor nocivi şi mecanismul de acţiune a acestora asupra organismului, intensitatea de acţiune a factorilor nocivi sau asocierea acestor factori; durata de expunere la acţiunea factorilor nocivi și structura şi nivelul morbidităţii în raport cu specificul locului de muncă.
În ceea ce privește cuantumul sporurilor pe care le vor primi angajații din administraţia publică locală și acestea variază în funcție de factorii de risc la care sunt expuși. Astfel, spor de până la 15% din salariul de bază primesc cei care îşi desfăşoară activitatea sub influenţa a patru factori de risc; spor de până la 10% din salariul de bază, va fi acordat celor care muncesc sub influenţa a trei factori de risc și spor de până la 5% din salariul de bază pentru cei care perfomează sub influenţa a doi factori de risc. Proiectul de Hotărâre de Guvern prevede ca pentru a nu afecta echilibrele bugetare, la stabilirea sporului pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă a fost introdusă condiţia de a se respecta încadrarea în sumele prevăzute pentru cheltuieli de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.