Joi, 9 februarie, de la ora 8.00 va avea loc la Primărie ședința Consiliului Local al comunei Lopătari. Ordinea de zi este foarte importantă, pe listă fiind bugetul comunei Lopătari pentru acest an, 2023.
Am propus consilierilor locali un buget care să asigure atât funcționarea în parametri normali ai comunei noastre, dar și dezvoltarea pe termen mediu și lung pe mai multe direcții. Vom continua să lucrăm la o parte proiectele începute anul trecut, dar vom iniția și unele noi, cele mai importante fiind:
– Sisteme antiefracție în școli – ne ocupăm atât de siguranța copiilor noștri și a bunurilor din școli, dar și de cerințele legale ce ni se impun de către alte autorități publice
– Documentație Plan Urbanistic General – cartea de identitate a comunei noastre în materie de dezvoltare urbanistică continuă și anul acesta în care ne-am propus să avansăm cu vasta documentație necesară pe această direcție pentru a respecta prevederile legale din domeniu
– Studiu DALI ulița Bisericii din Lopătari – avem o problemă majoră cu zidul de la Biserica veche din satul Lopătari, care a început să cedeze. Ne propunem să elaborăm documentația tehnică necesară pentru a găsi cea mai bună soluție de refacere a acestui zid
– Proiect Centru Comunitar Integrat – am depus anul trecut prin PNRR un proiect ce-și propune să creeze în comuna noastră un fel de dispensar mai complex care să servească nevoile comunității noastre în materii de servicii medicale de bază – continuăm anul acesta cu pregătirea documentației
– Achiziționare autoturism 8+1 – în prima parte a acestui an dorim să acoperim această nevoie pentru a completa transportul ocazional în satele care nu vor avea acces la transportul public (Ploștina și Terca în principal)
– Terminarea lucrărilor la rețeaua de apă din Runcuri/Malu Roșu
– Lucrări la sistemul de pompe stradale din satul Plaiul Nucului
– Lucrări de captare a sursei de apă din satul Brebu
– Completarea documentației pentru proiectul de apă și canalizare din programul Anghel Salingy, unde avem o alocare de peste 26 milioane lei pentru rețele de apă brebu și Plaiul Nucului și sistem de canalizare în satul Lopătari
– Achiziționarea unei remorci pentru tractorul achiziționat anul trecut pentru a deservi nevoile pe ulițele unde accesul este momentan mai greu
– Achiziționarea unui aparat de sudură performant pentru întreținerea diverselor punți peste râurile din comună
– Lucrări de amenajare a pieței din satul Lopătari – ne propunem să începem amenajarea pieței cu tradiție din comuna noastră pentru a asigura un mediu decent comercializării diverselor produse, dar și pentru organizarea unor evenimente, târguri tematice și a unui spațiu public de întâlnire pentru lopătăreni
– Crearea unei toalete în interior pentru grădinița din satul Lopătari – ne dorim condiții decente pentru copiii noștri, iar anul acesta vom rezolva definitiv această problemă a grădiniței din satul Lopătari, o problemă pe care o avem de prea mult timp
– Studiu DALI pentru drumuri locale – vom pregăti documentația tehnică pentru a putea atrage fonduri pentru cel mai important drum aflat în administrarea comunei noastre (Luncile – Terca – Ploștina – Plaiul Nucului)
– Proiect dotare școli cu mobilier, un laborator și echipamente – tot prin PNRR vom depune un proiect care să asigure dotarea școlilor noastre cu mobilier nou și echipamente care să ajute cadrele didactice să aibă grijă de educația copiilor noștri – avem sprijinul logistic al Consiliului Județean Buzău pentru acest proiect, fără de care nu am reuși să ducem acest proiect la bun sfârșit
Pe lângă toate acestea am alocat fonduri pentru reparații curente de drumuri cu utilajele achiziționate anii trecuți, asigurarea fondurilor pentru persoanele cu handicap și întreținerea construcțiilor aflate în administrarea Primăriei.
Știu că este un proiect de buget ambițios care va necesita antrenarea tuturor forțelor noastre pentru a asigura continuitatea comunității noastre. Avem tare mult de muncă în acest an, iar ce e mai sus este doar ce este mai vizibil. Avem multe inițiative pentru care încercăm să găsim soluții ieftine sau finanțare externă (cărți funciare pentru terenurile aflate în administrarea Primăriei, cadastrare sistematică, rezolvarea datoriei AFIR și așa mai departe).
Vă chem alături de noi pe voi, toți locuitorii comunei, dar mai ales pe consilierii locali, cei care au fost învestiți cu putere de decizie asupra bunului mers al proiectelor noastre. Este timpul ca în acest an să lăsăm orgoliile deoparte și să ne unim în dorința noastră de a avea condiții demne de secolul 21 în comuna Lopătari.
Vă invit să participați la ședința Consiliului Local de joi, fizic sau urmărind online transmisiunea directă. Vă mulțumesc pentru sprijin și înțelegere!