
Anul trecut, în mediul urban, serviciile TV erau recepționate îndeosebi prin rețele de cablu (83% dintre abonați), în timp ce în mediul rural erau utilizate, aproape în egala masura, rețelele satelit de tip DTH (50%) și cele de cablu (49%). În functie de numarul de abonati de la sfârsitul anului 2018, liderul pietei de servicii TV avea o cota de piata de 49%, principalul competitor 19%, ceilalți furnizori însumând 32%. La sfârșitul anului 2018, în România erau 22,7 milioane de utilizatori activi de telefonie mobilă, înregistrând o ușoara creștere de 1%. Dintre aceștia, 12,7 milioane, în crestere cu 5%, erau utilizatori pe baza de abonament și 9,9 milioane, în scădere cu 4%, erau utilizatori activi pe baza de cartele preplătite. Traficul total de voce efectuat prin retelele mobile a scazut usor în 2018 (-1%), pâna la 68 de miliarde minute. Media lunara a traficului de telefonie mobila efectuat de un locuitor pe parcursul anului 2018 a fost de 4 ore si 49 minute si de 57 SMS trimise.
Ca urmare a aplicării Regulamentului de roaming, se intensifică, în schimb, utilizarea serviciilor în roaming. Traficul de apeluri efectuate în roaming a crescut cu 58% față de 2017, cel de apeluri primite cu 28%, cel de SMS cu 23%, cea mai mare crestere, de 149%, fiind înregistrata de traficul de date/internet. În funcție de numarul de cartele SIM active la sfârșitul anului, liderul pietei avea o cota de piața de 39%, principalul competitor 30%, ceilalți furnizori însumând 31%. Piața serviciilor de telefonie fixă continuă să înregistreze scăderi atât din punct de vedere al numărului de linii de acces (-6%, pâna la 3,66 milioane), cât și din cel al traficului (-17%, pâna la 2,3 miliarde minute). Ca urmare a acestor evoluții, media lunară a traficului de telefonie fixă efectuat de către un locuitor a ajuns la numai 10 minute în 2018, în scădere cu 17% față de cea din 2017. În funcție de numărul de abonați de la sfârșitul anului 2018, liderul pieței avea o cotă de piață de 43%, principalul competitor 36%, ceilalți furnizori însumând 21%.

