Utilizarea caselor de marcat electronice, amânată până în 2018: Care sunt noile termene de la care firmele trebuie să se conformeze?

de Stiri Buzau Media

case-de-marcat1Calendarul schimbării caselor de marcat va suporta o nouă amânare, potrivit unui proiect de act normativ adoptat joi de Guvern. Astfel, obligativitatea firmelor de a folosi case de marcat echipate cu jurnal electronic, în detrimentului aparatelor dotate cu role jurnal pe suport hârtie, va fi din nou decalată, de data aceasta cu nouă luni. Prin urmare, primii care vor trebui să se conformeze vor fi marii contribuabili, începând cu 1 ianuarie 2018. Totodată, şi termenul de 1 ianuarie 2017, de la care urma să fie interzisă comercializarea caselor cu rolă jurnal, va fi prorogat până la 1 octombrie 2017.

Prorogarea cu nouă luni a termenului pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic, se face după cum urmează:

  • 1 ianuarie 2018 (în loc de 1 aprilie 2017) pentru marii contribuabili;
  • 1 aprilie 2018 (în loc de 1 iulie 2017) pentru contribuabilii mijlocii;
  • 1 august 2018 (în loc de 1 noiembrie 2017) pentru micii contribuabili.

În ceea ce priveşte interdicția de a mai comercializa aparate de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal, aceasta va intra în vigoare la 1 octombrie 2017, cu nouă luni mai târziu decât ultimul termen stabilit (1 ianuarie 2017).

Obligativitatea utilizării de aparate de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici şi eliminarea treptată a aparatelor de marcat cu rolă jurnal a fost introdusă prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2014. Ulterior, în noiembrie 2015, actul normativ a fost aprobat prin Legea nr. 267/2015, care stabileşte că operatorii economici care încasează integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct de către populaţie sunt obligaţi să utilizeze case de marcat electronice fiscale.