Refacerea infrastructurii rutiere de la Măgura, efectuată de același constructor care s-a ocupat în 2014, de lucrarea din zona Siriu

de Stiri Buzau Media

În cursul acestei săptămâni, angajații societății Maristar COM SRL, din București vor începe umplerea cu balast a porțiunii surpate, iar de luni, 22 octombrie, vor începe forajele pentru piloții de beton necesari stabilizării versantului, la Măgura, pe DN 10, km 26+830. Pe lângă stabilizarea versantului și refacerea suprafeței de rulare, constructorul urmează să realizeze în zonă șanțuri de scurgere a apei pluviale, refacerea unei subtraversari pentru drenarea apei și parapeți pe ambele părți ale drumului în zonă. Termenul de execuție a proiectului, conform contractului, este de 6 luni, iar în urma unei discuții avute cu prefectul județului Buzău, Carmen Ichim reprezentantul Directției Regionale de Drumuri și Poduri București a dat asigurări că doar într-un caz cu totul excepțional nu se va încheia până în perioada sărbătorilor de iarnă.

Drumul Naţional 10 este serios afectat în judeţul nostru de alunecările de teren provocate de topirea zăpezii şi de ploile abundente din primăvară. Cele mai mari probleme sunt la Măgura, unde pe sensul spre Braşov, alunecarea de teren a avansat foarte mult, dar şi la Siriu, la viaductul Giurca, unde sunt impuse deja restricţii de circulaţie. Per total, şoseaua este ruptă pe o distanţă de peste 1, 5 kilometri, iar costurile pentru reparații s-ar ridica la suma de 41 de milioane de lei.

Sursa foto:maristar.ro

Maristar COM SRL este o societate din București cu capital integral privat, înființată în anul 2007, ce are ca obiectiv principal construcțiile industriale și de infrastructură. În 2014, constructorul a fost chemat pentru a realize un proiect de consolidare a  infrastructurii de pe DN10 între kilometrii 81 + 000 (Siriu, Județul Buzău). Această zonă, din 2005 și până în 2014, a fost supusă unor multiple probleme și destabilizări, din cauza calamităților frecvente din zonă. În toată această perioadă, drumul era în fiecare an blocat pentru perioade lungi de timp, chiar până la 3 luni. În septembrie 2014, după ce drumul a devenit impracticabil și a fost închis traficului din cauza alunecărilor de teren din zonă, a avut loc o inspecție tehnică. Comisia a evaluat atunci situația și a trasat câteva soluții de adoptat și implementat. Lucrarea s-a desfășurat în perioada toamnă-iarnă.

Sursa foto:maristar.ro
Știri despre: