Primăria Buzău schimbă mesajele electorale pentru referendumul din 26 septembrie

de Stiri Buzau Media

 

La jumătatea campaniei de informare, Primăria Buzău, inițiatorul referendumului prin care se dorește alipirea comunei Țintești de municipiul reședință de județ, schimbă toate bannerele, mesh-urile, afișele și pliantele prin care oamenii sunt îndemnați să meargă la urne pe 26 septembrie.

Organizatorii au schimbat mesajele electorale, astfel încât mesajul să fie imparțial. Astfel, sintagma ”Votează DA”, care ar fi putut induce oamenilor ce să voteze la referendum, este schimbată cu ”Votează Informat”.

Inițiator al proiectului privind unirea celor două unități administrative, primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, spune că  schimbarea afișelor este parte dintr-o campanie, pusă la punct de la început.

Până acum, la Biroul Electoral au fost depuse două reclamații referitoare la mărimea bannerelor care au fost amplasate în orașul Buzău și comuna Țintești, una de o persoană fizică, iar alta de un partid politic, însă ambele au fost respinse.

Primarul Constantin Toma este sigur că va reuși să convingă cetățenii din Buzău și din Țintești că unirea va însemna dezvoltarea orașului, dar și a comunei. De asemenea, edilul orașului este convins că o astfel de mișcare este necesară, pentru că Buzăul nu mai are terenuri pe care să se dezvolte, iar comasarea cu Ținteștiul va face ca suprafața orașului să se dubleze aproape. În acest moment, comuna Țintești are 7.200 de hectare și puțin peste 4.000 de locuitori, iar Buzăul are în jur de 8.100 de hectare și 115.000 de locuitori. După unirea celor două localități, suprafața municipiului va ajunge la peste 15.000 de hectare, „aproape cât Ploieștiul și Brăila la un loc”.

Referendumul pentru unirea celor două teritorii va fi organizat în data de 26 septembrie, atât în municipiul Buzău, cât și în comuna Țintești. Bugetul alocat de Primăria Buzău pentru organizarea referendumului din luna septembrie pentru unirea oraşului cu comuna Ținteşti este de 1.200.000 de lei. Din această sumă, 800.000 de lei vor fi folosiţi pentru cheltuieli de personal respectiv indemnizaţii şi protocol, iar 400.000 pentru materiale şi servicii.