Trei remedii pentru lipsa entuziasmului la locul de muncă

de Stiri Buzau Media

somnStatisticile sunt grăitoare în privința faptului că angajații neimplicați afectează în mod critic performanța organizațională. Faptul că este vorba de peste 60% dintre ei (conform unui studiu Gallup) face ca situația să fie cu atât mai dramatică.

Dincolo de strategia de management HR care ar trebui să includă creşterea angajamentului pe lista de priorităţi, cei care se confruntă cu plictiseală profesională, cu lipsa de interes pentru ceea ce au de făcut în fiecare zi, trebuie să găsească şi singuri soluţii pentru a remedia această problema… nu de “dragul” companiilor în care lucrează, ci pentru că detaşarea această poate avea efecte nocive asupra traseului profesional.

Articolul de pe Recruiter.com pe care vi-l recomandăm azi aduce în discuţie trei aspecte pe care le puteţi avea în vedere dacă întâmpinaţi fiecare zi la birou cu plictiseală şi demotivare. Ce puteţi face?

1. Reanalizați-vă alegerile în sfera vieţii profesionale.

Adesea, ceea ce am considerat că ne defineşte la începutul traseului profesional se schimbă fundamental după câţiva ani de muncă. Poate că între timp am descoperit altceva despre noi sau despre jobul pe care credeam că ni-l dorim şi simplul fapt că jobul actual ne provoacă doar plictiseală nu înseamnă că nu putem găsi un loc de muncă în care să ne simţim cu adevărat actualizaţi.

2. Înţelegeţi care este scopul jobului pe care îl ocupaţi în paradigmă organizaţională.

Rutină zilnică ne poate împinge foarte uşor în extreme. Putem ajunge să credem că ceea ce facem nu are niciun fel de valoare şi acest lucru se proiectează negativ asupra stimei de sine şi capacităţii de automotivare. Înainte de a aştepta de la cei din jur să fim valorizaţi, e bine să înţelegem cum ceea ce facem contribuie la realizarea obiectivelor organizaţionale (şi, implicit, individuale).

3. Încercaţi să găsiţi o echipa/organizaţie din care o să va facă plăcere să faceţi parte, de care să va simţiţi mândri.

Este foarte posibil că plictiseală profesională să fie doar o consecinţă a faptului că a venit momentul să faceţi o schimbare. Dincolo de dimensiunea profesională a jobului pe care îl veţi viza, nu uitaţi cât de important este să fiţi mândri de ceea ce faceţi şi de oamenii cu care colaboraţi în fiecare zi. Evaluaţi în interviurile pe care le aveţi şi această dimensiune înainte de a lua decizia de a acceptă o altă oferta.

Descoperiţi mai multe detalii despre fiecare remediu în parte citind tot articolul „3 Tips to Re-Engage Yourself at Your Work”.

avocatnet.ro