Transportul public de călători din oraşul Buzău nu are şanse să se îmbunătăţească în curând. Un studiu făcut de municipalitate a arătat că actuala configurație a orașului nu permite înființarea de trasee de tramvai, troleu sau metrou. Prin urmare, dezvoltarea transportului public de persoane nu se va putea face decât tot prin autobuze sau microbuze. Oficialii din Primărie se gândesc să continue dezvoltarea transportului public de persoane tot prin autobuze, iar o opțiune mai modernă ar fi mijloacele de transport electrice care sunt nepoluante. Însă în acest moment municipalitatea nu-și permite să facă astfel de investiții.
Aşa cum este Buzăul configurat nu avem posibilitatea de linii de tramvai sau de troleu, configuraţia şi numărul traseelor fac în aşa fel încât nu ar fi rentabil şi nici tehnic nu este posibil şi atunci dezvoltarea transportului public în municipiul Buzău se va canaliza şi se va dezvolta tot pe principiul mijloacelor de transport autonome şi independente tip minibuze, microbuze, autobuze. Mijloacele de transport electrice sunt la modă, dar este o modă foarte costisitoare, probabil un autobuz de aceeaşi capacitate cu motor electric nepoluant este de aproape două ori mai scump. Ori noi avem un buget din ce în ce mai limitat, acestea condiţiile actuale din administraţia locală, şi în acelaşi timp necesitatea de avea cât mai multe mijloace de transport, demografic vorbind Buzăul nu a scăzut, şi atunci avem nevoie de autobuze şi nu ne putem permite să ne ducem la mofturi de a avea ultima generaţie de autobuze – a explicat viceprimarul Fănică Bîrlă.
O problemă pentru buzoienii care circulă cu mijloacele de transport în comun o reprezintă și maxi-taxi. An de an, oamenii se plâng de condițiile oferite de aceste microbuze și sunt de părere că ar trebuie să se renunțe la ele. De cealaltă parte, responsabilii din Primărie spun că aceste maxi- taxi nu pot fi eliminate, în prezent, transportul din municipiu fiind asigurat de aceste mijloace în proporție de 70%.
70% din volumul de transport este asigurat de maxi- taxi şi atunci nu este oportun să lăsăm descoperit 70% din transportul de persoane din municipiu. În măsura în care am avea posbilitatea să dezvoltăm şi să creştem parcul auto al Trans Bus atunci putem să scădem microbuzele. Deci dacă Trans Bus se dezvoltă şi creşte cu un număr semnificativ de autobuze, următoarea licitaţie la maxi- taxi va avea un număr limitat de mijloace de transport – a adăugat Fănică Bîrlă.
Deocamdată Primăria Buzău nu are în plan nici mărirea parcului auto al societății Trans Bus, tot din lipsă de fonduri.