Pentru şedinţa ordinară a Consiliului Local Municipal Buzău din luna februarie 2019 a fost iniţiat proiectul de hotărâre cu caracter normativ privind modificarea Regulamentului şi Caietelor de sarcini ale serviciului public de salubrizare din municipiul Buzău. Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, republicată, prevede că activităţile specifice serviciului de salubrizare se organizează şi se desfăşoară pe baza unui regulament al serviciului şi a unui caiet de sarcini, aprobate prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativteritoriale, întocmite în conformitate cu regulamentul-cadru al serviciului de salubrizare şi caietul de sarcini-cadru, elaborate şi aprobate de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, prin ordin al preşedintelui acesteia, astfel încât au fost adoptate prin Hotărârile Consiliului Local al Municipiului Buzău numerele 164/2015 și 234/2016 prin care au fost aprobate Regulamentul și Caietele de sarcini ale serviciului public de salubrizare din municipiul Buzău. Ca urmare a modificărilor aduse de Ordonanța de urgență la legile privind regimul deșeurilor și la cea privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje și a Ordonanței de urgență a Guvernului privind Fondul pentru mediu, primăriile ,,au obligația de a stabili și de a include în caietele de sarcini, regulamentul serviciului și în contractul de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare:
- nivelul de pregătire pentru reutilizare și reciclare;
- indicatorii de performanță prevăzuți în anexa nr. 7 a Legii nr. 211/2011;
- tarife distincte pentru activitățile de colectarea deșeurilor reciclabile, respectiv deșeuri reziduale/biodegradabile;
- includerea începând cu data de 1 ianuarie 2019, în tarifele pentru gestionarea deșeurilor a contribuției pentru economia circulară prevăzută în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu pentru deșeurile
- destinate a fi eliminate prin depozitare, care va fi suportată de operatorii de salubritate,-încheierea de contracte, parteneriate sau alte forme de colaborare cu
- organizațiile care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului, pentru deșeurile generate în gospodăriile populației;
- gestionarea și coordonarea activității de valorificare materială și energetică a
- fluxului de deșeuri de ambalaje din deșeurile municipale împreună cu deșeurile
- municipale din aceleași materiale.
De asemenea, ținând cont de faptul că în ultima perioadă de timp au fost modernizate mai multe străzi prin așternere covor asfaltic și au fost asfaltate mai multe străzi de pământ din municipiu se vor modifica corespunzător și Caietele de sarcini pentru prestarea activității de măturat, respectiv de curățare și transportul zăpezii de pe căile publice”, menționează inițiatorul, în expunerea de motive a proiectului de hotărâre. Persoanele fizice şi juridice interesate pot consulta proiectul de hotărâre pe Site-ul autorităţii publice locale, la adresa www.primariabuzau.ro şi la avizierul primăriei. Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la proiectul de hotărâre menţionat mai sus pot fi depuse la sediul Primăriei municipiului Buzău, la Ghişeul Unic. până cel târziu 31 ianuarie 2019, la Petronela Jipa responsabilă pentru relaţia cu societatea civilă.