Zi de zi, vorbesc cu dumneavoastră, vreau să vă cunosc nevoile, grijile și problemele, și știu că lipsa medicilor de familie din localitățile din mediul rural se numără printre aceste probleme ce trebuie rezolvate cât mai rapid. Este o problemă care ne preocupă pe toți, de la nivelul guvernării locale, până la nivelul celei naționale, acolo unde legiuitorii sunt responsabili să inițieze proiecte legislative care să răspundă nevoilor dumneavoastră. Indiferent unde v-ați afla pe teritoriul Buzăului, indiferent de vârstă sau de statutul socio-economic, este dreptul dumneavoastră fundamental de a beneficia de servicii de sănătate, iar ????????̦? ???? ??????? ?? ????????̆ ?? ??????? ?̂? ??????? ??????̆ ????????̆ ??????? ??̆ ??????̆ ???????????, ?? ??????̦??!
Mă bucur să vă anunț, stimați buzoieni din toate comunele județului nostru, că, de astăzi, eforturile noastre de la nivel local pentru respectarea interesului social beneficiază și de o ???? ??????????̆????? ?????? ? ????? ??????? ????????? ?? ?????? ?? ???????.
Astăzi, ?????? ???????̦???? ? ??????? ????????? ?? ???? ???? ???? ?????????? ?? ????????̆ ?? ??????? ??? ???????? ?????? ?? ????? ?̂? ?????? ????? ?̂? ??????̦? ??????? ?????????????–???????????̆ ??? ?̂? ???? ?????̆?̦? ???? ??????̆ ??????? ?? ?????? ?? ???????.
Principalele prevederi ale legii adoptate astăzi sunt următoarele:
- cabinetele de medicină de familie pot deschide cel mult două puncte secundare de lucru dacă solicitantul asigură un program fracţionat de minimum 10 ore pe săptămână în norma lui de bază sau peste norma lui de bază;
- punctele secundare de lucru pot fi deschise în altă unitate administrativ-teritorială, unde nu funcţionează un alt cabinet medical în specialitatea medicină de familie;
- serviciile medicale prestate în aceste puncte secundare sunt decontate în integralitate, conform legislaţiei în vigoare, indiferent dacă au fost prestate de către medicul de familie titular al cabinetului sau de către medicii angajaţi ai cabinetului;
- punctele de lucru pot fi deschise în mediul rural în aceeaşi unitate administrativ-teritorială sau în alte unităţi unde există deficit de medici stabilit de către o comisie organizată la nivelul direcţiilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti, alcătuită din: un reprezentant al casei de asigurări de sănătate judeţene sau al municipiului Bucureşti, un reprezentant al direcţiei de sănătate publică judeţene sau al municipiului Bucureşti, un reprezentant al colegiului judeţean al medicilor sau al municipiului Bucureşti.
Autorităţile administraţiei publice locale pot acorda facilităţi şi stimulente aferente înfiinţării şi funcţionării punctului secundar de lucru, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare. În acest sens, ele pot încheia cu reprezentantul legal al punctului secundar de lucru un contract civil în care să se consemneze drepturile şi obligaţiile părţilor. Aceste prevederi se aplică şi punctelor de lucru deja înfiinţate.
Legea merge la promulgare. Odată cu promulgarea ei, în termen de 60 de zile, Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate operează modificările asupra normelor de aplicare ale Contractului-cadru, în așa fel încât ele să respecte și noile prevederi aduse de proiectul adoptat astăzi.