Buzăul este un oraș deschis spre dezvoltarea economică. Un fapt cert în acest sens este deschiderea unui nou showroom de instalații electrice și sanitare – IDM Dinamic. Astăzi, în prezența oficialităților locale – primarul municipiului Buzău, Constantin Toma și viceprimarul Andrei Neder -, a partenerilor, a furnizorilor și a clienților pe care IDM Dinamic îi are, s-a făcut deschiderea oficială a showroom-ului de bricolaj și instalații. Evenimentul a adunat deopotrivă mulți buzoieni veniți să vadă cu ochii lor ofertele pe care noul magazin le pune la dispoziție. Noul magazin care oferă spre comercializare o gamă variată de articole va funcționa pe Șoseaua Spătaru, nr. 38, într-o zonă care este în continuă expansiune. Potrivit omului de afaceri buzoian Viorel Vasile, investiția se ridică la peste 1,5 milioane de euro și a creat zeci de locuri de muncă.
,,Ce vedeți aici este o muncă de fix 2 ani de zile, o muncă asiduă, o muncă de zi și …noapte de multe ori. Produsele pe care le-am adus aici sunt de ultimă generație, sunt produse de la cei mai buni furnizori, sunt și produse fabricate în România, sunt produse din Uniunea Europeană. Predomină produse din Germania, Franța, Austria, Ungaria și Polonia. Investiția de aici este undeva la 1,5 milioane de euro, dacă nu mai mult. Singur n-am putut s-o fac, așa că mulțumesc băncilor care m-au ajutat și am rămas dator, de aici încolo”, a declarat Viorel Vasile, proprietarul IDM Dinamic. Omul de afaceri a menționat că aduce în Buzău un nou concept de vânzare, potrivit căruia clienții să fie puși la curent cu produsele pe care le achiziționează precum și cu valoarea reală a acestora. ,,Vrem să aducem pe piața buzoiană, un nou concept de vânzare. După cum o să observați, produsele sunt pe specific, partea de față însemnând partea de scule și bricolaj, iar partea aceasta mai mare însemnând materiale pentru materiale electrice, sanitare, termice. O să observați că conceptul nostru a fost cu totul altul, față de ce vedeți în spațiul buzoian și nu numai. Aici produsele se vând pe branduri, fiecare brand cu calitatea și cu prețul lui. Niciodată nu o să vedeți produsele amestecate, aduse toate la un preț, să nu știm până la urmă ce cumpărați. Poate unii dintre dumneavoastră ne veți înjura că umblați după un produs în vreo 3-4 locuri, dar noi am considerat că este bine să vedeți ceea ce cumpărați și să fie prețul corect. Am vrut ca firmă locală să arătăm că și noi putem să facem ceva pentru piața noastră. Experiența de peste 23 de ani ne-a îndreptățit să luăm o decizie radicală, să facem un lucru pe care ni l-am dorit de-a lungul timpului”, a mai spus omul de afaceri Viorel Vasile.
La rândul său, primarul municipiului Buzău, Constantin Toma a menționat că dezvoltarea unei comunități constă în crearea și îmbunătățirea permanentă a capacității de dezvoltare în domeniul economic, educațional, cultural și social. În aceeași ordine de idei, edilul șef a adăugat că și-a propus ca până în 2030, Buzăul să devină un oraș magnet. ,,Este o adevărată bucurie să tăiem azi panglica la o asemenea investiție. (…) Ne-am propus ca viziune pentru dezvoltarea acestui oraș ca până în 2030, Buzăul să devină oraș magnet, cu obiective, cu plan de dezvoltare. Misiunea este să obținem atât atractivitate, cât și competitivitate pentru locuitorii municipiului Buzău, pentru investitori și de ce nu, pentru turiști, astfel încât să devenim centru regional. Pe o rază de 120 de kilometri sunt 5 milioane de locuitori. Avem șansa ca printr-un plan strategic de dezvoltare, care a fost deja lansat, să aruncăm Buzăul pe această orbită, să nu mai fim un oraș prăfuit, cu o imagine deplorabilă, plin de corupție și știți ce înseamnă treaba asta. (…) Ceea ce s-a întâmplat astăzi este un lucru extraordinar. Încet, încet vom atrage și alți investitori, pentru că investitorii, cei care sunt buzoieni și români, sunt prinși în capcane, săracii. Noi trebuie să creăm atractivitate pentru investitori. Suntem în negocieri cu deja 3-4 firme. Este vorba inclusiv despre o investiție enormă, sper să ni se întâmple. Din 11 orașe au rămas 3. Suntem în pole-position, pentru că cu cât vom avea mai mulți investitori, cu atât ne vom dezvolta mai bine”, a declarat Constantin Toma.