
Conform legii, cetăţenii sunt obligaţi să solicite o carte de identitate nouă în următoarele situaţii:
– cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile faţă de acest termen;
– dacă s-au modificat numele sau prenumele, data sau locul naşterii; – în cazul schimbării domiciliului;
– în cazul schimbării denumirii sau rangului localităţii ori străzilor, a numerotării imobilelor sau rearondării acestora, precum şi în cazul înfiinţării/apariţiei unor noi localităţi/străzi;
– în cazul atribuirii unui nou cod numeric personal (CNP);
– în cazul deteriorării actului de identitate;
– în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
– când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
– în cazul schimbării sexului;
– în cazul anulării actului de identitate.
Programul de lucru cu publicul al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţa Persoanelor Buzău este luni, marţi şi joi, între orele 8.30 şi 16.30 primiri şi eliberări documente, miercuri, între orele 08.30 – 12.30 și 14,30 și 18,30 primiri documente, şi între 8.30 şi 18.30, eliberări documente, iar vineri, între orele 8.30 şi 13.00, primiri documente, şi între 8.30 şi 14.00, eliberări documente.


