Primăria vrea să blocheze roțile mașinilor parcate ilegal. 75% din bani se vor duce în contul unei firme private

de Stiri Buzau Media

roti_blocate3Se anunță vremuri grele, se pare, pentru șoferii care vor fi prinși parcând mașina neregulamentar. Fără să se țină cont de lipsa acută de locuri de parcare în municipiu, noua conducere a Primăriei Buzău a pus la cale un proiect de hotărâre de Consiliu Local ce vizează  contractarea unei firme specializate private care să efectueze activitatea de blocare a autovehiculelor parcate, staţionate sau oprite pe domeniul public sau cel privat al municipiului reşedinţă de judeţ. Firma câștigătoare ar urma să încaseze 75% din sumele percepute pentru activitatea de blocare-deblocare a mașinilor.

Propunerea a fost postată pe site-ul instituției, spre dezbatere publică.

Respectivul proiect pare inspirat din modele deja aplicate în mai multe oraşe din România, la fel ca şi tarifele pe care contravenienţii trebuie să le plătească. La expunerea de motive se arată că proiectul are la bază intenţia de fluidizare a circulaţiei rutiere şi pietonale din oraş precum şi combaterii fenomenului de expunere spre vânzare a maşinilor, care se manifestă mai ales în zonele centrale sau foarte circulate din municipiu, mai ales pe trotuar. Documentul poate fi consultat pe site-ul oficial al Palatului Comunal (primariabuzau.ro, secţiunea „Transparenţă decizională”).

Acesta prevede obligaţiile firmei care se va ocupa de operaţia de blocare/deblocare a roţilor, de ridicarea şi depozitarea maşinilor, precum şi din cine este format personalul care constată abaterile. Agenţii constatatori vor face parte din Poliţia Locală, iar proiectul prevede şi modul în care contravenienţii vor fi sancţionaţi dacă încearcă să-şi elibereze maşinile, distrugînd sau nu dispozitivele de blocare ale societăţii care se va ocupa de acest tip de operaţiune.

Iată şi tarifele pentru deblocare/eliberare de către Primărie:

  1. Pentru operaţiunea de blocare – deblocare a vehiculelor se percep de la utilizatorii sau proprietarii acestora, persoane fizice sau juridice, următoarele taxe: a) 200 lei (inclusiv TVA), pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone; b) 300 lei (inclusiv TVA), pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone; c) 50 lei (inclusiv TVA), pentru fiecare 12 ore de întârziere.
  2. Din sumele încasate prin activitatea de blocare – deblocare 75% revin agentului economic autorizat pentru efectuare a activităţii (societatea specializată), iar diferenţa se constituie venit la bugetul local.
  3. Pentru activitatea de ridicare, transport, depozitare, pază şi elibera­re a autovehiculelor se percep de la proprietării sau utilizatorii acestora, persoane fizice sau juridice, următoarele taxe: a) 300 lei, (inclusiv TVA), pentru ridicarea şi transportul vehicu­lului / autovehiculului; b) 150 lei/zi (inclusiv TVA), pentru activitatea de depozitare şi custodie sub pază; c) 250 lei (inclusiv TVA), în cazul în care contravenientul doreşte achitarea taxei pe loc.
  4. În cazul în care, alături de sancţiunea principală a amenzii contravenţionale se aplică mai multe măsuri complementare (blocare, ridicare, transport, depozitare, etc.), tarifele se vor percepe distinct, pentru fiecare măsură în parte.