Sistemul de înregistrare a poliţelor RCA nu funcţionează de luni noapte, şoferii care îşi fac în această perioadă asigurările auto obligatorii auto nu pot fi înregistraţi în bazele de date şi nici nu pot beneficia de reducerile legale.
În aceste condiţii, autorităţile de control nu pot verifica dacă şoferii au sau nu asigurări, însă rămân de bază chitanţa şi poliţa cu timbru sec din registrul unic al asigurătorilor.
Sistemul a creat probleme tehnice încă de luni, iar softul nu a operat bonusurile legale, spre nemulţumirea şoferilor.
Motivul blocării sistemului de înregistrare a poliţilor RCA ar fi, potrivit brokerilor, de natură tehnică, însă alţi asigurători anunţă că softul sistemului nu este updatat şi din acest motiv mii de şoferi din întreaga ţară au fost prejudiciaţi.
Mai mult, Legea RCA nu a fost aprobată, iar ordonanţa de urgenţă care îngheţa tariful RCA pentru şase luni nu a fost publicată în varianta certută şi asumată de transportatori şi ASF, după mitingul de joi, 15 septembrie.
Sistemul este oprit din CEDAM (n.r. baza de date cu asigurările auto obligatorii încheiate la nivel naţional) însă nimeni nu dă explicaţii. Doar două societăţi de pe piaţă (n.r în total sunt nouă asemenea societăţi) dau bonusul/ mouse, însă nici ASF nu a reuşit, până acum, să explice situaţia. La nivel de autoritate se ştia doar că sistemul nu merge.
Tot marţi, cele patru organizaţii ale transportatorilor au cerut membrilor Comisiei Tranporturilor din Camera Deputaţilor amânarea votului pe Legea RCA şi întocmirea raportului de variantă transmis către Senat, fapt acceptat de deputaţi.
Transportatorii acuză Autoritatea de Supraveghere Financiară de ”ştirbirea proiectului iniţial de lege. (…) Textul care prevedea introducerea tarifului de referinţă ca principiu de bază în construcţia primei RCA a dispărut, deşi acesta fusese covenit după negocierile cu transportatorii. Practic, a fost luat de bază pentru lege textul ordonanţei care prevedea ca tariful să funcţioneze pentru o perioadă de şase luni”, se arată într-un comunicat formulat de patronatele din transporturi FORT, UNTRR, APTE 2002 şi APULUM.
gândul.info