Taxe și impozite mai mici pentru locuitorii orașului Pătârlagele. Vezi ce propunere legislativă are un deputat PNL

de Stiri Buzau Media

patarlageleUn deputat PNL din Ialomița a depus luni la Camera Deputaților, un proiect legislativ de modificare și completare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prin care, timp de 10 ani de la data intrării în vigoare a noilor reglementări, celor 43 de comune devenite oraș în urmă cu 12 ani li se va putea aplica, la modul de calcul al impozitului / taxei pe teren, coeficientul de corecție și nivelurile impozitului / taxei corespunzătoare unităților administrativ — teritoriale din mediul rural.

Orașele vizate de această modificare legislativă sunt: Căzănești, Amara și Fierbinți-Târg — județul Ialomița, Podu Iloaiei — județul Iași, Răcari — județul Dâmbovița, Pătârlagele — județul Buzău, Bucecea, Flămânzi și Ștefănești — județul Botoșani, Săcuieni — județul Bihor, Roznov — județul Neamț, Berbești — județul Vâlcea, Pecica și Sântana — județul Arad, Băneasa — județul Constanța, Bechet și Dăbuleni — județul Dolj, Tismana și Turceni — județul Gorj, Șomcuța Mare, Tăuții-Măgherăuș, Ulmeni și Dragomirești — județul Maramureș, Sărmașu, Ungheni, Sîngeorgiu de Pădure și Miercurea Nirajului — județul Mureș, Ardud și Livada — județul Satu-Mare, Miercurea-Sibiului și Săliște — județul Sibiu, Broșteni, Cajvana, Dolhasca, Frasin, Liteni, Salcea, Vicovul de Sus și Milișăuți — județul Suceava, Ceacova, Gătaia și Recaș — județul Timiș, Murgeni — județul Vaslui.

Demersul meu răspunde solicitărilor repetate ale cetățenilor și reprezentanților comunităților locale cărora statutul de oraș le-a adus doar creșterea semnificativă a valorii taxelor și impozitelor locale, fără a le oferi însă și confortul, oportunitățile de dezvoltare și investițiile edilitare caracteristice așezărilor urbane. Mai mult decât atât, noul statut a pus Autoritățile locale în imposibilitatea de a mai beneficia de programele de modernizare dedicate mediului rural, iar competiția cu marile orașe pentru accesarea fondurilor necesare realizării proiectelor de dezvoltare urma să fie pierdută din start. De asemenea, potențialul financiar al orașelor mici nu poate să înregistreze influențe pozitive, în condițiile în care colectarea taxelor și impozitelor la bugetul local începe să fie afectată de refuzul tot mai constant al locuitorilor de a-și achita dările, pe motiv că valoarea mai mare a acestora este singurul aspect ce face diferența în plan real între urbea ai cărei cetățeni sunt și localitățile învecinate.

Consider că propunerea de modificare și completare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal este o alternativă viabilă la inițiativele de revenire la statutul de comună a micilor orașe, eliminând, pe de o parte, temporar, diferențele la nivelul cuantumului taxelor și impozitelor față de localitățile rurale și, pe de altă parte, dând posibilitatea ca, în cei 10 ani de operabilitate a noilor prevederi fiscale, cele 43 de orașe vizate să se redreseze financiar, astfel încât bugetele locale să își permită să suporte eventuale cofinanțări pe programe de dezvoltare naționale și europene destinate localităților din mediul mic urban„, a precizat deputatul .