???? ???̧??????̆ ? ???????? este sau ar trebui să fie considerată ca o zi obişnuită a unei biblioteci publice. Bibliotecile pentru acest lucru sunt create, oferă cărţi şi surse de informare pentru toţi cei care au nevoie; fie că sunt elevi şi au de parcurs la diferite obiecte de studiu operele unor autori, fie că unii au bibliografii ce trebuie studiate în vederea trecerii unor examene şi, nu în ultimul rând, sunt persoane care doresc să-şi umple timpul liber cu lectura. Dar, pentru acestea există biblioteca şi nu este suficient…
Pentru ca această zi să primească importanţa necesară şi atuurile cuvenite, eu spun că mai bine ne-am adresa părinţilor şi şcolii. Primii trebuie să-şi încurajeze copiii să iubească cartea, iar şcoala să-i determine, prin rigoarea ei, să parcurgă, pe etape, cele mai frumoase scrieri de care au avut parte multe generaţii.
Aş mai adăuga o chestiune legată de lectură. A lectura înseamnă, pentru unii, doar a citi. Ori a citi fără a înţelege ce citeşti, copiind referatele altora, prezentările de pe Facebook, a le învăţa fără niciun sens, înseamnă orizonturi închise pentru viitoare caractere nedefinite. A lectura, ca să ajungă o obişnuinţă şi o necesitate de mare utilitate, nu înseamnă festivism, nu înseamna că doar o personalitate pusă să citească în faţa elevilor atrage nevoia de lectură. ,,A lectura” are acelaşi echivalent cu „a scrie”. Le foloseşti corect pe ambele, ai toate şansele să te ridici la nivelul unui om educat.
Biblioteca Judeţeană „V. Voiculescu” Buzău nu vă uită şi încearcă şi cu acest prilej al Zilei Naţionale a Lecturii să vă amintească de una dintre cele mai frumoase plăceri ale vieţii. Cu această ocazie, filialele de cartier ce se găsesc în municipiul Buzău vor avea ca invitaţi preşcolari şi şcolari din clasele a V-a şi a VIII-a, care vor citi din cărţile cele mai apreciate, iar la sediul central (Galleria Mall) v-am pregătit o interesantă expoziţie cu cărţi ale lui Spiru Haret şi Titu Maiorescu, două personalităţi marcante, de numele cărora se leagă şi organizarea Zilei Naţionale a Lecturii.