Luna martie va fi ultima în care mașinile cu volan pe dreapta vor mai putea fi înmatriculate în țara noastră. De luna viitoareacestea vor fi refuzate de Registrul Auto Român (RAR). Modificările activităților specifice RAR care se adresează vehiculelor provenite din UK, vor fi aplicabile începând cu 30 martie numai dacă nu se semnează Acordul de retragere al Marii Britanii sau nu se prelungește, de comun acord, data de retragere a Regatului Unit din blocul comunitar. Astfel, potrivit Registrului Auto Român, vehiculele noi, care au fost omologate UE ,,de tip de către UK (marca e 11) nu vor mai primi automat cartea de identitate a vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării, dat fiind faptul că omologarea UE de tip şi cerificatul de conformitate (CoC) aferente îşi pierd valabilitatea de la data menţionată mai sus (30.03.2019)”, anunță Registrul Auto Român.
Aceste vehicule vor fi supuse unei reomologări individuale, cu verificarea condiţiilor tehnice aplicabile pentru vehicule noi. De asemenea, o CIV eliberată pe baza unei omologări UE de tip acordată de UK, pentru un autovehicul nou provenit din UK şi care nu a fost Incă Inmatriculat, Işi va pierde valabilitatea şi nu mai poate fi utilizată la trimatriculare. Prin urmare, RAR recomandă inmatricularea vehiculelor aflatein această situaţie pârtă cel mai târziu la data de 29.03.2019.
,,De la aceeaşi dată, la eliberarea cărții de identitate a vehiculului pentru vehiculele utilizate (second-hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de UK (marca e 11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerinţelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state teilein cazul emisiilor poluantese impune condiţia privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III. Începând cu 30.03.2019, autovehiculele utilizate (second- hand), cu postul de conducere pe partea dreaptă şi care provin din UK, nu vor mai putea primi cartea de identitate a vehiculului, indiferent de omologarea în baza căreia au fost inmatriculate. Inspecţia Tehnică Periodică efectuată în Marea Britanie la vehiculele utilizate (second-hand) nu mai este acceptată (recunoscută) la omologarea individuală şi eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România”, a mai menționat RAR. Prin urmare, ITP-ul trebuie refăcut la RAR.
În perioada 2006-2019 au fost introduse în România aproximativ 62.400 de vehicule care au fost anterior înmatriculate în Marea Britanie. RAR anunță că niciun autovehicul deja înmatriculat în România NU va fi afectat de modificările de mai sus.