“Dacă un primar spune că nu are soluții pentru deschiderea școlii, atunci nu văd de ce ar candida în continuare pentru poziția de primar”, a declarat Klaus Iohannis, în cadrul unei conferințe la Cotroceni.
“Nu este posibil să stabilim de la București dacă într-o școală din Brăila sau din altă parte poate să înceapă anul școlar în condiții bune sau nu. În plan local, întotdeauna se găsesc soluții dacă se dorește să se găsească soluții. Provocarea acum pentru primari și consilii locale este să găsească soluții în fiecare județ și în fiecare localitate pentru ca acolo copiii să meargă la școală în condiții de siguranță”, a continuat Iohannis.
Klaus Iohannis, cele mai importante declarații cu privire la deschiderea școlii:
- Toate aceste chestiuni trebuie lămurite în plan local [cu privire la identificarea de spații pentru deschiderea școlilor aglomerate – N.Red.]. Decizia se descentralizează.
- Nu este posibil să stabilim de la București dacă într-o școală din Brăila sau din altă parte poate să înceapă anul școlar în condiții bune sau nu.
- În plan local, întotdeauna se găsesc soluții dacă se dorește să se găsească soluții.
- Provocarea acum pentru primari și consilii locale este să găsească soluții în fiecare județ și în fiecare localitate pentru ca acolo copiii să meargă la școală în condiții de siguranță.
- Dacă un primar spune că nu are soluții pentru deschiderea școlii, atunci nu văd de ce ar candida în continuare pentru poziția de primar
- Întrebat cu privire la calculul greșit pentru scenariile de începere a școlilor, Spania pusă pe lista galbenă și apoi scoasă – cine răspunde pentru aceste erori? Se impune o remaniere, o demitere, o demisie? Klaus Iohannis: În situații de criză și de încărcare a spațiului public și decizional, erori se întâmplă. Cred că e relativ ușor de înțeles că sub această presiune enormă se întâmplă să comunice anumite date care pe urmă se constată a fi, poate, puțin eronate. Eu i-am iertat pentru greșeala prin care m-au expus opiniei publice și cred că opinia publică a înțeles că a fost o greșeală de comunicare între două instituții.