
- Să renunțe la creșterea accizelor la carburanți și să returneze către transportul comercial minim 5 eurocenți/litru din acciză.
- Să introducă o simplificare de returnare a cotei părți de acciză, după introducerea datelor autovehiculelor eligibile în sistem, returnarea să se facă pe baza facturii și a desfășurătorului de alimentări. Returnarea să nu fie condiționată de artificii birocratice inutile, menite să descurajeze solicitarea de returnare, așa cum s-a întâmplat anul trecut.
- Să renunțe în totalitate la introducerea Split TVA. Din experiența guvernelor care au introdus astfel de moduri de colectare a TVA se poate concluziona că acest mod de colectare nu aduce mai multe venituri la bugetul de stat și îngreunează artificial activitatea sectorului privat care operează legal.
- Să rezolve problemele de reglementare în domeniul transporturilor de mărfuri și pasageri.
- Să își asume cu termene clare dezvoltarea infrastructurii rutiere la standarde europene”se menționează în comunicatul emis miercuri de Federația Operatorilor Români de Transport.

