Ce spun părinții despre sistemul de învățământ de stat?

de Stiri Buzau Media
ANYO DIGITAL CAMERA

ANYO DIGITAL CAMERAUn studiu realizat de Smart Education, centru de ateliere pentru dezvoltarea personală a copiilor, prezintă opinia părinților din România cu privire la sistemul de învățământ de stat. Astfel, concluziile scot la iveala aspecte pe care părinții le apreciază la sistemul școlar de stat frecventat de copiii lor dar, mai ales, aspecte pe care le-ar dori îmbunătățite.

Părinții au apreciat care sunt calitățile importante de care are nevoie un dascal. Acestea sunt: empatie (45%), comunicare (30%), răbdare (25%).

Abilitățile de care are nevoie copilul, esențiale în viața lui viitoare de adult, sunt, conform părinților chestionați în studiu: inteligența emotională (40%), abilități de relaționare cu ceilalți (30%), creativitate (26,7%), capacitatea de a lua decizii (26,7%), comunicare (22%).

Pentru dezvoltarea cât mai armonioasă a acestor abilități, de care în bună măsură este responsabil și sistemul de învățământ, iată care sunt aspectele pe care părinții le doresc îmbunătățite (citare din răspunsurile la studiu):

  1. Remunerația profesorilor (n.r. să crească);
  2. Deschiderea către activități extrașcolare;
  3. Implicarea unor oameni care pot face cu pasiune profesia, renunțarea la competiția exagerată, axarea și pe nevoile și personalitatea fiecărui elev în parte;
  4. Evitarea supraîncărcării copiilor cu teme inutile;
  5. Învățarea pe de rost înlocuită cu învățarea logică, interconectată în echipe;
  6. Rescrierea tuturor manualelor conform secolului 21, pentru mintea copiilor de acum. Manualele au rămas la nivelul anilor ’80, cu aceeași materie rigidă și inutilă, care nu face decât să îndepărteze copilul de școală;
  7. Mai mult accent pe creativitate;
  8. Mai mult accent pe ancorarea în realitate a cunoștințelor dobândite, mai mult accent pe simțul practic;
  9. Libertatea de alegere, exprimare, mai puțină presiune, apropiere față de copii. Este nevoie de încurajarea creativității și personalității fiecărui copil;
  10. Siguranța copiilor la școală;
  11. Psiholog la fiecare clasă, sunt multi copii;
  12. Nu se încurajează exprimarea liberă a opiniilor, indiferent dacă sunt sau nu corecte. Reacția unor profesori în situații în care răspunsurile copiilor sunt greșite este nepotrivită;
  13. Sistemul este de așa natură încât copiii trebuie să se conformeze unui tipar standard pentru „a fi acceptați” de profesori;
  14. Nu se pune deloc accent pe dobândirea inteligenței emoționale, pe comunicarea inter-umană;
  15. Ar trebui pus mai mult accent pe componenta vocațională, precum și evaluarea aptitudinilor native ale copiilor și canalizarea procesului de învățământ în funcție de acestea.

Iata și aspecte pe care părinții le apreciază la sistemul învățământului de stat:

  1. Gratuitatea;
  2. Obligativitatea;
  3. Diversitatea materiilor;
  4. Acordarea de calificative în ciclul primar, în locul notelor;
  5. Cadre didactice care se dăruiesc cu sufletul acestei meserii;
  6. Incluziunea – diversitatea categoriilor sociale din care vin copiii;
  7. Egalitate între elevi, tradiție, concursuri școlare;
  8. Mediul eterogen;
  9. Respectarea programei;

A fost interesant să remarcăm cât de mult își doresc părintii tineri din România o notă de prospețime și relaxare în sistemul de învățământ școlar. Își doresc pentru copiii lor mai multă creativitate la școală, alături de adaptarea și actualizarea informației din manuale, lucru ce nu s-a schimbat de peste 20 de ani. Vor dascăli empatici și libertate de exprimare pentru copii, încurajarea interacțiunii și ieșirea din zona standardizării personalităților celor mici. Numai astfel se dezvoltă inteligența emoțională a copilului, iar rezultatelele studiului arată că părinții sunt foarte conștienți de acest lucru!” – spune Corina Tanasiciuc, fondator Smart Education.

Sursa: ordineazilei.ro

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns