O stradă din municipiul Buzău își va schimba denumirea

de Stiri Buzau Media

Pentru şedinţa ordinară a Consiliului Local Municipial din luna septembrie 2018 a fost iniţiat proiectul de hotărâre cu caracter normativ privind  schimbarea denumirii  străzii „Bâsca” din municipiul Buzău în denumirile deținute anterior și anume  strada „Bâsca Mare”, strada „Bâsca Mică” și Aleea „Bâsca”. În expunerea de motive a proiectului de hotărâre, nomenclatura stradală  are o importanță deosebită  întrucât, în general, stă la baza oricăror activități ale autorităților publice, sectorului privat și ale cetățenilor, în ceea ce privește identificarea domiciliului/reședinței persoanei fizice, precum și a sediului persoanei juridice. Pentru o intervenție  rapidă  și eficientă a serviciilor de urgență, identificarea locului de desfășurare al unor evenimente, pentru o rapidă livrare a produselor și serviciilor către cetățeni,  oferite de către diverse companii, etc, autoritățile publice locale trebuie să identifice adresa imobilelor.

Potrivit  Oficiului  Registrului Comerţului, de pe lângă Tribunalul Buzău, pe strada „ Bâsca Mare ”, strada „ Bâsca Mică ” și strada „ Bâsca ” au fost identificate un număr de 15  sedii sociale și sedii secundare pentru persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale. Persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale vor avea obligaţia de a face demersurile legale pentru schimbarea sediului social, iar persoanele juridice vor avea de achitat taxele şi tarifele aferente redactării hotărârii de schimbare a sediului şi a actului constitutiv actualizat, precum şi taxele publicării hotărârii privind schimbarea sediului social în Monitorul Oficial al României.

Conform Direcției Finanțe Publice Locale-Serviciul Prelucrare Date și Încasări,  sunt deschise un număr de 18 roluri pe strada Bâsca, 35 roluri pe aleea Bâsca, 46 de roluri pe strada Bâsca Mică, repectiv 51 de roluri pe strada Bâsca Mare. De asemenea,  123  persoane  cu  adresa de domiciliu  pe aceste străzi,  vor trebui  să-şi schimbe cărţile de identitate, în termen de 15 zile de la redenumirea străzii. În cazul în care, în condiţiile legii, se schimbă denumirea unor unităţi administrativ-teritoriale sau se aprobă reorganizarea ori trecerea în alt rang a unei unităţi administrativ-teritoriale, precum şi în situaţia în care se schimbă denumirea străzilor sau se renumerotează imobilele, cheltuielile pentru schimbarea cărţii de identitate şi a celorlalte documente prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se suportă din bugetele unităţilor administrativ-teritoriale respective”.

,,Totodată în conformitate cu  art. 5, alin (4) din Legea nr. 7/1996 a cadastrului şi publicităţii imobiliare, actualizată, modificarea adresei administrative a imobilului se notează în Cartea Funciară. De asemenea, vor trebui făcute modificări şi în alte acte : contracte cu furnizorii de utilităţi, case de marcat, etc”, se mai arată în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre. Persoanele fizice şi juridice interesate pot consulta proiectul de hotărâre pe site-ul autorităţii publice locale, la adresa www.primariabuzau.ro și la avizierul primăriei. Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la proiectul de hotărâre sus menţionat pot fi depuse la sediul Primăriei municipiului Buzău, Ghișeul Unic, până cel târziu 7 septembrie, la Jipa Petronela, persoana responsabilă pentru relaţia cu societatea civilă.