Pacienții au drepturile lor. Telverde, înființat pentru ca asigurații să poată afla ce li se cuvine

de Stiri Buzau Media
bolnavi-salon

bolnavi-salonPacienții au drepturile lor însă puțini sunt cei care știu ce li se cuvine atunci când ajung la un spital. Pentru ca pacienții să afle ce drepturi au, autoritățile medicale au  înființat o linie telefonică gratuită TelVerde, dar şi un site, în cadrul campaniei „Drepturile pacienţilor: Pacienţii informaţi au parte de servicii mai bune”.

Campania „Drepturile pacienţilor: Pacienţii informaţi au parte de servicii mai bune” vizează deschiderea unei linii telefonice TelVerde (0800 080 444), unde pacienţii pot suna, gratuit, de luni până vineri, între orele 8.00 şi 20.30, dar şi un website- drepturilepacientilor.info-, unde pot afla toate drepturile pe care le au.

Campania a fost lansată de fostul preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) Cristian Buşoi, europarlamentar în Comisia de Sănătate a Parlamentului European.

Cristian Buşoi a precizat că, din discuţiile purtate cu pacienţii, a reieşit că cele mai multe persoane „nu-şi cunosc drepturile, unele dintre ele elementare, atunci când solicită servicii medicale”. Printre drepturile menţionate de Buşoi se află şi cel de a fi informat cu privire la tratamentul propus şi alternativele pe care le are pacientul din punct de vedere medical, pentru a alege în cunoştinţă de cauză.

El a mai afirmat că o instituţie care să se ocupe de apărarea drepturilor pacienţilor este necesară şi trebuie înfiinţată de Guvern.

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns