Compania de Drumuri reface documentele de licitație la noua șosea de mare viteză Ploieşti-Buzău -Focșani

de Stiri Buzau Media

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile pentru procedurile de elaborare a studiului de fezabilitate pentru drumurile de mare viteză din zona Moldovei, potrivit unui comunicat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Este vorba despre drumurile de mare viteză Ploiești — Buzău, Buzău — Focșani, Focșani — Bacău și Bacău — Pașcani.

Potrivit companiei de drumuri, contestațiile cu privire la caietul de sarcini au fost formulate în 19 decembrie iar CNSC a respins toate criticile contestatoarei referitoare la obținerea acordului de mediu și solicitarea de eliminare din caietul de sarcini a unor riscuri aflate în sarcina viitorului Prestator și a dispus doar revizuirea Caietului de Sarcini.

“Compania va desuspenda procedurile de atribuire și va prelungi cu un termen rezonabil data limită de depunere a ofertelor”, subliniază CNAIR. Termenul limită pentru depunerea ofertelor era 5 ianuarie 2017.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au decis, încă, dacă şoseaua rapidă va fi autostradă sau drum expres, o categorie nouă de drumuri pentru România.

În luna noiembrie a anului trecut, CNAIR a publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) licitaţiile pentru studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice necesare construirii drumului de mare viteză Ploieşti-Paşcani, care va traversa Moldova de la sud la nord, valoarea maximă estimată a contractelor fiind de 157,3 milioane lei (34,9 milioane euro), cu TVA.

În data de 19 decembrie 2016, au fost formulate contestaţii cu privire la conţinutul caietului de sarcini, dar CNSC a respins toate criticile referitoare la obţinerea acordului de mediu şi solicitarea de eliminare din caietul de sarcini a unor riscuri aflate în sarcina viitorului prestator.

În schimb, CNSC a dispus revizuirea caietului de sarcini. CNAIR va relua procedurile şi va prelungi termenul iniţial de depunere a ofertelor, care era 5 ianuarie 2017.

Contestaţiile au fost depuse pentru patru proceduri de atribuire, reprezentând studiile de fezabilitate pentru cele patru tronsoane ale drumului de mare viteză: Ploieşti – Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău-Paşcani.

Acest drum, conceput iniţial ca o autostradă, este foarte important pentru că la Paşcani va fi la intersecţia între autostrada Târgu Mureş – Iaşi (A8) şi Drumul Expres DX5 (Siret Expres) Ploieşti-Siret.

Însă varianta unui drum expres, în locul unei autostrăzi, ar fi agreată datorită costurilor mai reduse cu aproximativ 25% faţă de autostradă, dar şi posibilitatea extinderii viitoare la nivel de autostradă. Versiunea finală a Master Planului General de Transport prevede că două drumuri expres vor conecta Focşaniul de Bucureşti şi Constanţa până în anul 2020.