De ce nu mai merită să înmatriculezi maşina pe Bulgaria

de Stiri Buzau Media

Numere-de-Bulgaria-sursa-inmatriculareautobulgaria.ro_După cum bine se ştie, taxa de înmatriculare sau timbrul de mediu, cum se numeşte în ultima variantă, a avut ca efect direct înmatricularea maşinilor în Bulgaria. Motivul este clar: ocolirea plăţii sumei aferente taxei impuse prin lege.

Poate pentru mulţi posesori de maşini această portiţă, înmatricularea maşinii în Bulgaria, ar putea fi cea mai bună variantă. Dar, cu toate acestea, există şi câteva motive pentru care ar trebui să se gandească un pic mai mult înainte de a face acest lucru.

 Motive care te-ar putea face să te răzgândeşti:

  1. Nu eşti proprietarul maşinii! Acest aspect reiese din actele de înmatriculare pentru simplul motiv că maşinile pot fi înmatriculate în Bulgaria doar pe firmă sau pe persoană fizică de cetăţenie, evident, bulgară.
  2. Pentru ca numele tău să apară, totuşi, în aceste acte, este necesar să te limitezi doar la prima variantă, adică să înmatriculezi maşina pe  persoană juridică menţionându-se numele tău ca şi utilizator al vehiculului intr-o procura. Dar, acest lucru nu îţi conferă dreptul de prorietate asupra bunului, deci rămâi la mâna proprietarilor bulgari care oricand pot vinde masina.
  3. Fiind utilizator al maşinii înmatriculate în Bulgaria şi nu proprietar, nu poţi solicita informaţii despre autoturism de la autorităţile/instituţiile statului vecin. Un exemplu ar fi sa afli daca masina are impozitul platit sau daca asigurarea RCA mai e valabila.
  4. Dacă vrei să elimini problemele semnalate în primele două puncte şi totuşi vrei să înmatriculezi maşina în Bulgaria nu trebuie decât să obţii rezidenţa în ţara vecină. Dar acest lucru înseamnă că pe o perioadă de 5 ani, la intervale de 6 luni, să mergi în Bulgaria pentru prelungirea vizei.
  5. Nu plăteşti impozite anuale catre statul român, în schimb plăteşti statului bulgar.
  6. Un lucru foarte interesant care a apărut odată cu ultimele versiuni ale taxei de înmatriculare, pardon timbru de mediu, este faptul că autoturismele non-euro, Euro 1, Euro 2, precum cele Euro 5 şi Euro 6  cu motoare până în 2.000 cmc, sunt mai ieftine in vederea înmatricularii în România.

Sursa promotor

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns